Stress και αυξημένη χοληστερόλη, συνδέονται; – Του Ευάγγελου Κίτσου

Διατροφική διαχείριση, όταν το stress μας οδηγεί σε συναισθηματική υπερφαγία

News RoomNews RoomNews Room1 Νοεμβρίου 20200
Διατροφική διαχείριση, όταν το stress μας οδηγεί σε συναισθηματική υπερφαγία

Οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητας, καθώς και το stress  που τους συνοδεύει, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Το stress δεν έχει πάντα αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας, σε σωστές δόσεις συμβάλλει στην κινητοποίηση και την εγρήγορση μας. Τι συμβαίνει όμως όταν δεν μπορούμε να το αποβάλουμε και το αίσθημα που μας δημιουργεί αρχίζει να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητά μας, δηλαδή βασικές μας καθημερινές ανάγκες, όπως η διατροφή, η φυσική δραστηριότητα και ο ύπνος;

Ένας από τους βασικούς παράγοντες εμφάνισης της παχυσαρκίας είναι το stress. Η υπερκατανάλωση τροφών πλούσιων σε ζάχαρη και λίπος, καθώς και η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας αποτελούν αιτίες εμφάνισης του μεταβολικού συνδρόμου, ανεξάρτητα από την επίπτωση που έχουν στο σωματικό μας βάρος. Η χρόνια έκθεση μας στο stress αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση μεταβολικού συνδρόμου και ένα από τα αρχικά του γνωρίσματα είναι η αυξημένη χοληστερόλη αίματος.

Κίτσος Ευάγγελος / Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Αρκετοί στην προσπάθειά μας να αποβάλουμε το αίσθημα του stress, τείνουμε να τρώμε περισσότερο. Τρόφιμα έτοιμα από ταχυφαγεία, πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, αναψυκτικά με ζάχαρη και γλυκά αποτελούν την εύκολη λύση. Μελέτες έχουν δείξει ότι η χρόνια ενεργοποίηση της αντίστασης στο stress μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη όρεξη, ειδικά για τρόφιμα πλούσια σε ζάχαρη και λίπος.

Εκτός των διατροφικών αλλαγών, όσοι εμφανίζουν μεταβολικό σύνδρομο, έχουν μειωμένη διάθεση για οποιαδήποτε ενασχόληση(σωματική δραστηριότητα). Έτσι λοιπόν, αυξάνεται και ο κίνδυνος εμφάνισης παχυσαρκίας, που συνεπάγεται αύξηση του κοιλιακού λίπους και διαταραχές στη σύνθεση των λιπιδίων, δηλαδή αύξηση της oλικής και της κακής χοληστερόλης(LDL), αλλά και μείωση της καλής χοληστερόλης(HDL).

Διατροφική διαχείριση, όταν το stress μας οδηγεί σε συναισθηματική υπερφαγία.

Με σταθερά και σωστά βήματα, υπό την καθοδήγηση ειδικών, πρέπει να αποκτήσουμε τη δεξιότητα του αυτοελέγχου μας, ώστε να μπορούμε να χειριζόμαστε καλύτερα ένα επεισόδιο υπερφαγίας μετά από ένα στρεσσογόνο ερέθισμα. Είναι σημαντική η διατροφική εκπαίδευση, με σκοπό την επιλογή υγιεινών τροφίμων τα οποία θα προετοιμάζουμε με χρόνο και φαντασία, ώστε η απόλαυση να περιλαμβάνει τόσο το οπτικό όσο και το γευστικό αποτέλεσμα καθ’όλη τη διάρκεια προετοιμασίας. Έτσι καταφέρνουμε να αποφύγουμε τα έτοιμα τρόφιμα, τα οποία είναι πλούσια σε ζάχαρη και κορεσμένα ζωικά λιπαρά όπως λάδι που έχει τηγανιστεί πολλές φορές και έχει πολλά τρανς λιπαρά, αγελαδινό βούτυρο, πέτσα από κρέας ή κοτόπουλο, που αυξάνουν την χοληστερόλη του αίματος.

Μπορούμε στον αντίποδα να κάνουμε επιλογές θρεπτικότερων τροφίμων όπως φρούτα, λαχανικά, μη επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως ψωμί, ρύζι και ζυμαρικά ολικής άλεσης. Σημαντική επίσης, είναι η επαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών, από κρέας, ψάρι, πουλερικά, αυγό, ημίπαχο γάλα και τυρί χαμηλών λιπαρών, για την επαρκή σύνθεση σεροτονίνης(ορμόνη της καλής διάθεσης). Επιπρόσθετα σημαντική είναι και η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς και η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού μας. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο τρόπου ζωής, όσοι εμφανίζουν αυξημένη χοληστερόλη θα ωφεληθούν ιδιαίτερα από την πρόσληψη προϊόντων που είναι εμπλουτισμένα σε φυτικές στερόλες(μειώνουν τα επίπεδα «κακής» LDL χοληστερίνης 7%-10%).

Αυτό που πρέπει να έχουμε κατά νου, είναι ότι η καλύτερη κίνηση που μπορούμε να κάνουμε όταν το stress μας καταβάλλει, είναι να εντοπίσουμε το αρνητικό ερέθισμα και να το μετατρέψουμε σε κάτι ευχάριστο, όπως η μουσική ή ο χορός, το περπάτημα.

 

Κίτσος Ευάγγελος / Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Λεωφόρος Ιωαννίνων 165 (κόμβος)  – Πρέβεζα

 


Το PREVEZANEWS.GR ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα.

Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθρογράφο - σχολιαστή.

Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.

Το PREVEZANEWS.GR, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Αναζητήστε με βάση λέξεις-κλειδιά:

Βαθμολογήστε το άρθρο:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με εμάς

Το Prevezanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός διαδικτυακός τόπος. Μέσα από τα άρθρα του μαθαίνετε άμεσα, έγκυρα και αντικειμενικά τις τοπικές και περιφερειακές ειδήσεις και νέα που αφορούν την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή. Και δεν μένουμε μόνο εκεί. Επισκεφθείτε τις ενότητες μας για την καθημερινή σας ευχάριστη περιήγηση στο διαδίκτυο.

Μείνετε συντονισμένοι!!!

Η Ομάδα Σύνταξης





Newsletter

[recaptcha size:compact theme:dark]

Επικοινωνήστε μαζί μας

“Nefelia“ Media Group