Οι Έλληνες καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές σε ένδυση-υπόδηση και σούπερ μάρκετ

Έρευνα
ΑΓΟΡΑ-ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ-3
Φωτό: MAGICFOCUS / © ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
News Room18 Απριλίου, 2022 12:220

Έρευνα

Πέντε στους δέκα Έλληνες καταναλωτές έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ και οκτώ στους δέκα σε ένδυση/υπόδηση το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Netrino, μεταξύ 24/3 και 30/3 2022 σε δείγμα 407 ατόμων μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο).

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Στέφανος Κομνηνός, αναλυτής αγοράς από την εταιρεία συμβούλων Netrino, «για πρώτη φορά βλέπουμε τόσο μεγάλη αποκλιμάκωση στα σούπερ μάρκετ. Παρατηρείται πολύ μεγάλη μείωση στις αγορές των καταναλωτών που αφορούν σε είδη πρώτης ανάγκης, διατροφής και είδη σπιτιού. Την ίδια στιγμή σε ό,τι αφορά στις αγορές σε είδη ένδυσης/υπόδησης η κατάσταση είναι δραματική» και συμπληρώνει: «Η συγκράτηση των αγορών έχει ακουμπήσει τον σκληρό πυρήνα των προϊόντων βασικής ανάγκης. Δηλαδή μόνο τα απολύτως απαραίτητα αγοράζουν οι καταναλωτές και αυτά συγκρατημένα».

Αναφορικά με τις αγορές στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την έρευνα της Netrino, σε ποσοστό 47,5% οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι τις μείωσαν «πολύ και αρκετά», 25% τις μείωσαν «λίγο» και 27% «καθόλου». Μεγαλύτερη μείωση στις αγορές παρατηρείται σε Λάρισα (54%) και Πάτρα (51%).

Εξετάζοντας το προφίλ των ερωτηθέντων, αυτοί που έχουν μειώσει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι κυρίως γυναίκες (50%) και άτομα άνω των 45 ετών (51%). Σε ό,τι αφορά στην οικογενειακή τους κατάσταση, είναι διαζευγμένοι (50%) ή χήροι (69%) και με παιδιά (48%). Επίσης, είναι χαμηλότερων βαθμίδων εκπαίδευσης (65%) και κυρίως άνεργοι (66%) ή νοικοκυρές (55%). Από την έρευνα της Netrino, προκύπτει ότι για το 43% των νοικοκυριών επαρκεί το οικογενειακό εισόδημα για τις αναγκαίες αγορές, για το 30% αυτών, φτάνει μόνο για τα απαραίτητα και αυτό με δυσκολία, ενώ ποσοστό 12% δήλωσαν αδυναμία αγοράς ακόμα και των αναγκαίων. Στην άλλη πλευρά, μόνο το 15% των νοικοκυριών, δήλωσε επαρκές εισόδημα που περισσεύει και για αποταμίευση.

Σύμφωνα με την έρευνα, στην αγορά ένδυσης/υπόδησης οκτώ στους δέκα (ποσοστό 81%) έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους το πρώτο τρίμηνο του έτους. Ποσοστό 10% των ερωτηθέντων έχει μειώσει «λίγο» ενώ «καθόλου» απαντά ποσοστό μόνο το 9% των ερωτηθέντων. Πολύ μεγάλη μείωση στις αγορές των ερωτηθέντων παρατηρείται σε Λάρισα (92%) και Πάτρα (88%). Αθήνα και Θεσσαλονίκη κινούνται σε ποσοστά μεταξύ 80% και 84% ενώ η μικρότερη μείωση (66%) εμφανίζεται στο Ηράκλειο. Εστιάζοντας στο προφίλ των ερωτηθέντων (ποσοστό 81%) που έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους σε ένδυση/υπόδηση είναι κυρίως γυναίκες (86%) και άτομα άνω των 45 ετών (83%). Σε ό,τι αφορά στην οικογενειακή τους κατάσταση, είναι με παιδιά (83%), διαζευγμένοι ή χήροι. Επίσης είναι χαμηλότερων βαθμίδων εκπαίδευσης (94%) και κυρίως άνεργοι (97%) ή συνταξιούχοι (81%).

Σημειώνεται ότι για την έρευνα πραγματοποιήθηκαν 407 ολοκληρωμένες συνεντεύξεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο. Επελέγη δείγμα με τη μέθοδο της απλής τυχαίας δειγματοληψίας. Ως δειγματοληπτικό πλαίσιο χρησιμοποιήθηκαν τα τηλεφωνικά κέντρα του ΟΤΕ στην περιοχή έρευνας.

 

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Τελευταία ενημέρωση 18 Απριλίου 2022 12:22:10 από News Room

Ακολουθήστε το PREVEZANEWS στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Κάντε LIKE στις σελίδες μας στο FACEBOOK PamePreveza.gr, PrevezaNewsgr και Preveza.News


Το PREVEZANEWS.GR ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα.

Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθρογράφο - σχολιαστή.

Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.

Το PREVEZANEWS.GR, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με εμάς

Το Prevezanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός διαδικτυακός τόπος. Μέσα από τα άρθρα του μαθαίνετε άμεσα, έγκυρα και αντικειμενικά τις τοπικές και περιφερειακές ειδήσεις και νέα που αφορούν την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή. Και δεν μένουμε μόνο εκεί. Επισκεφθείτε τις ενότητες μας για την καθημερινή σας ευχάριστη περιήγηση στο διαδίκτυο.

Μείνετε συντονισμένοι!!!

Η Ομάδα Σύνταξης





Newsletter

[recaptcha size:compact theme:dark]

Επικοινωνήστε μαζί μας

“Nefelia“ Media Group