Τα τροχαία δυστυχήματα η κύρια αιτία θανάτου για παιδιά, εφήβους και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών

Οι δρόμοι χαμηλής ταχύτητας ενθαρρύνουν την κινητικότητα, η οποία βοηθάει στη βελτίωση των περιβαλλοντικών δεδομένων
ΤΡΟΧΑΙΟ-ΤΡΑΚΑΡΙΣΜΑ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Φωτό: PIXABAY
News RoomNews Room18 Μαΐου, 2021 16:380

Οι δρόμοι χαμηλής ταχύτητας ενθαρρύνουν την κινητικότητα, η οποία βοηθάει στη βελτίωση των περιβαλλοντικών δεδομένων

Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου για παιδιά, εφήβους και νέους ηλικίας 5 έως 29 ετών. Το σώμα των παιδιών είναι πιο ευάλωτο σε τραυματισμό από τροχαίο, καθώς το μαλακό κρανίο τους τα καθιστά πιο επιρρεπή σε σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι απ’ ό, τι τους ενήλικες.

Λόγω του μικρού τους αναστήματος, τα παιδιά αφενός δεν μπορούν να δουν την κυκλοφορία γύρω τους και αφετέρου δεν διακρίνονται εύκολα από τους οδηγούς. Οι τραυματισμοί σε τροχαία σύγκρουση είναι η κύρια αιτία αναπηρίας για τα παιδιά. Πολλά εξακολουθούν να διατηρούν κάποια λειτουργική αναπηρία για πολλούς μήνες μετά από ένα τροχαίο. Στην Μπανγκαλόρ της Ινδίας, το 14% των παιδιών που υπέστησαν κρανιοεγκεφαλική κάκωση χρειάστηκαν βοήθεια σε καθημερινές δραστηριότητες για έξι μήνες μετά το τροχαίο δυστύχημα.

Αυτά τα στοιχεία αναφέρονται σε έκδοση των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με την καθιέρωση των 30χλμ/ώρα μέσα στον αστικό ιστό, επισημαίνοντας ότι η ταχύτητα με την οποία οδηγούμε σε αστικές περιοχές συνδέεται άμεσα με την πιθανότητα σύγκρουσης και σοβαρού τραυματισμού. Με χαμηλότερη ταχύτητα, είναι ευκολότερο ένα όχημα να ακινητοποιηθεί έγκαιρα, καθώς η συνολική απόσταση ακινητοποίησης είναι σχεδόν η μισή στα 30 χλμ/ώρα απ’ ό,τι στα 50 χλμ/ώρα. Η ταχύτητα επηρεάζει επίσης τις δυνάμεις που ασκούνται σε μια σύγκρουση (που σχετίζεται με το τετράγωνο της ταχύτητας του οχήματος) και, ως εκ τούτου, αυξάνει τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού. Περιορίζοντας την ταχύτητα του οχήματος στα 30 χλμ/ώρα σε δρόμους όπου άνθρωποι αναμειγνύονται με την κυκλοφορία οχημάτων, σώζονται ζωές. Για πεζούς ή ποδηλάτες, ο κίνδυνος θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού κατά τη σύγκρουση με όχημα αυξάνεται εκθετικά σε ταχύτητες πάνω από 30 χλμ/ώρα.

Με βάση τη Διακήρυξη της Στοκχόλμης του 2020 , η καμπάνια «Δρόμοι για τη ζωή» επικεντρώνεται στο αίτημα για τη θέσπιση του ορίου ταχύτητας των 30 χλμ/ώρα σε αστικούς δρόμους, όπου η μηχανοκίνητη κυκλοφορία και οι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου αναμειγνύονται, εκτός εάν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο.

Οι δρόμοι χαμηλής ταχύτητας ενθαρρύνουν την κινητικότητα, η οποία βοηθάει στη βελτίωση των περιβαλλοντικών δεδομένων. Στο Εδιμβούργο της Σκωτίας, οι δρόμοι χαμηλής ταχύτητας γύρω από τα σχολεία είχαν ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το ποσοστό των παιδιών Δημοτικού που περπατούν από 58% σε 74%, ενώ η ποδηλασία αυξήθηκε κατά 7 φορές, από 3% σε 22%. Εάν όλες οι πόλεις αναπτύξουν πολιτικές που υποστηρίζουν τις υποδομές για ποδήλατα, συμπεριλαμβανομένων των δρόμων χαμηλής ταχύτητας, θα μπορούσαν να συμβάλουν σε μια μείωση 11% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, εξοικονομώντας περίπου 300 μεγατόνους από τις παγκόσμιες εκπομπές CO2.

Επίσης, η αναλογία τροχαίων συγκρούσεων στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές είναι συχνά πολύ υψηλότερη απ’ ό, τι σε πιο πλούσιες, συχνά κατά 4 ή 5 φορές. Αυτές οι περιοχές είναι συνήθως κοντά σε πολυσύχναστους και επικίνδυνους δρόμους. Η μείωση της ταχύτητας των οχημάτων συμβάλλει, παράλληλα, και στον περιορισμό του κοινωνικού αποκλεισμού, σε περιπτώσεις όπου οι κοινότητες είναι αποκομμένες από τις τοπικές υποδομές.

Να σημειώσουμε ότι για τη θέσπιση των 30χλμ/ώρα μέσα στον αστικό ιστό το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», σε συνεργασία με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου (CAA) και άλλους φορείς σε Ελλάδα και Κύπρο, διοργανώνουν δράσεις στο πλαίσιο της 6ης Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών (17-23 Μαΐου) με κεντρικό αίτημα τη θέσπιση του ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε κατοικημένες περιοχές.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Τελευταία ενημέρωση 18 Μαΐου 2021 16:38:33 από News Room

Ακολουθήστε το PREVEZANEWS στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Κάντε LIKE στις σελίδες μας στο FACEBOOK PamePreveza.gr και PrevezaNewsgr

Το PREVEZANEWS.GR ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα.

Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθρογράφο - σχολιαστή.

Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.

Το PREVEZANEWS.GR, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με εμάς

Το Prevezanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός διαδικτυακός τόπος. Μέσα από τα άρθρα του μαθαίνετε άμεσα, έγκυρα και αντικειμενικά τις τοπικές και περιφερειακές ειδήσεις και νέα που αφορούν την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή. Και δεν μένουμε μόνο εκεί. Επισκεφθείτε τις ενότητες μας για την καθημερινή σας ευχάριστη περιήγηση στο διαδίκτυο.

Μείνετε συντονισμένοι!!!

Η Ομάδα Σύνταξης





Newsletter

[recaptcha size:compact theme:dark]

Επικοινωνήστε μαζί μας

“Nefelia“ Media Group