Σε τι κοινωνία ζούμε; – Γράφει ο Κυτίνος Ευάγγελος

Οι Ελβετοί, οι Σουηδοί κ.ά. έχουν τεράστια οφέλη από τον τουρισμό των βουνών, χωρίς να τα καταστρέφουν…
ΚΥΤΙΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΚΥΤΙΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
News RoomNews Room12 Ιουνίου, 2021 11:030

Οι Ελβετοί, οι Σουηδοί κ.ά. έχουν τεράστια οφέλη από τον τουρισμό των βουνών, χωρίς να τα καταστρέφουν…

Εισαγωγή

Το PrevezaNews.gr εκτός από τα ενυπόγραφα κείμενα, άρθρα, αναλύσεις, κλπ έχει και πλήρη ειδησεογραφική κάλυψη σε όλα τα γεγονότα της Πρέβεζας, της Ηπείρου, της Ελλάδας, του κόσμου.

Έτσι οι αναγνώστες του μαθαίνουν όλα όσα γίνονται και όλα όσα ανακοινώνονται από συλλόγους, φορείς, κόμματα, παρατάξεις, κλπ.

Προχτές διάβασα κάτω από τον τίτλο «Κάτι συμβαίνει στο Πάπιγκο» τις ανακοινώσεις κάποιων που έλεγαν περίπου τα εξής:

-Απαγορεύεται κάθε ασφαλτόστρωση των υφισταμένων οδών και κάθε χάραξη, διάνοιξη, δημιουργία νέων, σε όλη την οροσειρά της Πίνδου…

-Καταγγέλλουμε κάθε εργασία για διαμόρφωση του εδάφους ή κατασκευή δρόμου εντός του Εθνικού Πάρκου Βόρειας Πίνδου…

Γύρω από αυτά τα στοιχεία θέλω να προβληματιστούμε σήμερα…

 

Ιστορίες για την καταγωγή του ανθρώπου

Υπάρχουν πολλές «ιστορίες» αλλά ας δούμε μόνο δυο:

Α) Σύμφωνα με την Εβραϊκή και Χριστιανική παράδοση ο Θεός έπλασε τον Αδάμ και την Εύα και έτσι άρχισαν να υπάρχουν οι Άνθρωποι στον πλανήτη Γη.

Β) Σύμφωνα με τους βιολόγους πριν περίπου 1,5 εκατομμύρια χρόνια, κάπου στο κέντρο της Αφρικής, ένα ζωάκι που λεγόταν Αυστραλοπίθηκος σηκώθηκε στα δυο πισινά του πόδια και έμαθε τη δίποδη βάδιση, δηλ. να περπατάει όρθιο.

Αυτό είχε σημαντικές βιολογικές επιπτώσεις.

Τα μάτια του έβλεπαν μακριά, και όχι κάτω, μπροστά στη μουσούδα του. Έτσι έβλεπε από μακριά και προστατευόταν από τους εχθρούς του καλύτερα.

Τα πρώην μπροστινά πόδια ΔΕΝ του χρειαζόταν για τη βάδιση, άρα μεταμορφώθηκαν σε «χέρια» και του εξασφάλιζαν τη συλλογή καρπών (καρποσυλλέκτης), το κυνήγι (κυνηγός) και αργότερα τη γεωργία (γεωργός).

Τότε όλα τα δάση, τα βουνά, τα ποτάμια, το περιβάλλον ήταν «ελεύθερα», δηλ. κανένας δεν είχε τίτλους ιδιοκτησίας της Γης.

Κάνουμε ένα τεράστιο χρονικό άλμα και περνάμε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Γύρω στο 1720. Δηλ. 300 χρόνια πριν από σήμερα …

 

Επί Τουρκοκρατίας…

Αν «πάμε» στο έτος 1720 θα δούμε τα εξής…

Δεν έχει ανακαλυφθεί η ατμομηχανή, άρα ούτε ο σιδηρόδρομος.

Δεν έχει δημιουργηθεί η Βιομηχανική Επανάσταση.

Δεν υπάρχουν αυτοκίνητα και οδικές μεταφορές.

Άρα αν θέλεις να πας κάπου μακριά έχεις μόνο δυο τρόπους:

Α) Από τη θάλασσα με ιστιοφόρο πλοίο, και

Β) Από τη στεριά περπατώντας και ακολουθώντας καραβάνια από μουλάρια.

Τότε η περιοχή της Ηπείρου έκανε εμπόριο με την Ευρώπη, εξάγοντας κυρίως μάλλινα υφάσματα, κάπες, παλτά, κ.ά.

Οι μεταφορές γινόταν με μουλάρια, το καθένα από τα οποίο κουβαλούσε βάρος από 70-80 οκάδες. Ο κάθε αγωγιάτης είχε 10-20 μουλάρια, και πολλοί αγωγιάτες μαζί (για λόγους ασφαλείας) δημιουργούσαν καραβάνια που ταξίδευαν μέσα από ατελείωτα ορεινά μονοπάτια για να φτάσουν στην Ευρώπη.

Επειδή δεν υπήρχε ηλεκτρισμός, άρα νυχτερινό φως στην ύπαιθρο, τα καραβάνια κάθε βράδυ έπρεπε να φτάσουν σε χάνι, να διανυκτερεύσουν και το επόμενο πρωί να συνεχίσουν…

Αυτή η κατάσταση συνεχίστηκε επί πολύ, αφού τα πρώτα ιδιωτικά αυτοκίνητα εμφανίστηκαν στην Αθήνα μετά το 1900.

Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, πάλι για λόγους ασφαλείας, κάποιοι κάτοικοι έχτιζαν τα καλυβάκια τους σε απρόσιτα σημεία, σε κορυφές βουνών, μακριά από τη θάλασσα. Υπήρχε και ο φόβος των πειρατών.

Φυσικά και μακριά από τις πόλεις, για τον φόβο των Τούρκων.

Λογικά ΔΕΝ είχαν «τίτλους ιδιοκτησίας» και άλλα χαρτιά νομιμοποίησης της έκτασης που καταπατούσαν για να χτίσουν το μαντρί ή το σπίτι τους.

Όσο πιο απρόσιτα ήταν τα χωριά τόσο καλύτερα ένιωθαν οι κάτοικοι (π.χ. τα  χωριά στο Σούλι).

 

Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο…

Κάνουμε ακόμη ένα άλμα και φτάνουμε στις μέρες μας. Ας πούμε μετά το 1950.

Το τρένο κινείται σε σταθερή τροχιά από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη.

Το αυτοκίνητο έχει ξεπεράσει το τρένο σε πελατεία και θέλει συνεχώς νέους, καλύτερους, ταχύτερους δρόμους και νέες Εθνικές οδούς.

Δημιουργείται υπουργείο «Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων» που κάνει συνεχώς νέους δρόμους.

Όλοι ζητούν μεγάλους δρόμους για το χωριό τους, για να φτάνει ο γιατρός, το εμπόριο, να έρχονται τουρίστες, να αφήνουν πλούτο στους ντόπιους.

Χιλιάδες χιλιόμετρα δρόμων δημιουργήθηκαν και εκατομμύρια κυβικά μέτρα ασφάλτου έπεσαν πάνω στα Ελληνικά  βουνά, χωρίς κανένας να διαμαρτυρηθεί.

Αντίθετα όλοι ήθελαν μεγάλο δρόμο ως το χωριό τους για να έρχονται τα πούλμαν με τους εκδρομείς…

Τότε κανένας ΔΕΝ σκέφτηκε τις χελώνες και τους σκαντζόχοιρους, τα πουλιά και τα ψάρια, αλλά όλοι ήθελαν έργα καλύτερης οδικής πρόσβασης.

Έτσι είδαμε αεροδρόμια (που «πατάνε» σε έδαφος), είδαμε λιμάνια και μαρίνες (που «πατάνε» σε θάλασσες), είδαμε τεράστια ξενοδοχειακά συγκροτήματα (που «πατάνε» σε παραλίες, σε όχθες ποταμών και λιμνών), είδαμε πλατείες, γήπεδα, πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους,  και αμέτρητες ακόμη ανθρώπινες κατασκευές.

Όλες πατούσαν στη Γη, καμιά δεν αιωρούνταν στον αέρα. Άρα όλες «εξαφάνιζαν» μικρά κομμάτια από την «άγρια φύση» για να τα χρησιμοποιούν οι Άνθρωποι.

Μέχρι εδώ η κοινωνία προχωρούσε ομαδικά, δηλ. κανένας ΔΕΝ μάζεψε υπογραφές για να ΜΗ γίνει η Εθνική Οδός Αθηνών – Λαμίας – Θεσσαλονίκης.

Και ξαφνικά εμφανίστηκαν οι «Έλληνες οικολόγοι»…

 

Τα περίεργα

Το βάζω σε εισαγωγικά γιατί ΟΛΟΙ εμείς αγαπάμε τη Φύση…

Κανένας δεν χαίρεται όταν καίγεται ένα δάσος, όταν κάποιοι ρυπαίνουν τις θάλασσες, τα ποτάμια, τις λίμνες.

Αλλά κάποιοι «Έλληνες οικολόγοι» ανήκουν σε «άλλη συνομοταξία».

Οι Δανοί, οι Καναδοί, οι Άγγλοι, οι Αμερικανοί, οι Γερμανοί κ.ά. φίλοι του περιβάλλοντος προτιμούν τις ανεμογεννήτριες από το κάρβουνο και το πετρέλαιο. Οι Έλληνες λένε ΟΧΙ.

Οι ξένοι επιτρέπουν υδροηλεκτρικά φράγματα για παραγωγή ηλεκτρισμού από το νερό. Οι Έλληνες ΟΧΙ.

Οι ξένοι έχουν αμέτρητους δασικούς δρόμους για να μπορούν να φτάνουν οι άνθρωποι σε κάθε σημείο του δάσους, να το περιποιούνται, να το απολαμβάνουν. Οι Έλληνες ΔΕΝ θέλουν δασικούς δρόμους ούτε για πυρασφάλεια…

Όλοι οι ξένοι επιλέγουν το Φυσικό Αέριο σαν οικονομικό και οικολογικό καύσιμο. Κάποιοι Έλληνες, με ενυπόγραφα άρθρα τους πριν μερικά χρόνια, έγραφαν και απειλούσαν να ΜΗΝ περάσει το Φυσικό Αέριο από την Ήπειρο, γιατί «θα καταστραφεί το περιβάλλον»…

Έτσι ο αγωγός για την Ιταλία «πέρασε» από την Αλβανία και ωφελήθηκαν οι Αλβανοί, όχι οι Ηπειρώτες.

Όλοι ξέρουμε ότι ο τουρισμός αποτελεί πηγή πλούτου για μια περιοχή. Και οι τουρίστες (Έλληνες και ξένοι) έρχονται κυρίως με τα αυτοκίνητα και λιγότερο με πλοία και αεροπλάνα.

Όταν λοιπόν κάποιοι λένε «ΟΧΙ νέοι δρόμοι στο Πάπιγκο» αυτό σημαίνει ότι εκτιμούν περισσότερο τις αρκούδες του δάσους από τους ανθρώπους των χωριών…

Οι οποίο άνθρωποι ζουν, μορφώνουν τα παιδιά τους, ευημερούν από τον τουρισμό, όχι από τον πετροσπουργίτη!

 

Επίλογος

Τα τελευταία χρόνια στις «πηγές του Αχέροντα» (Γλυκύ) κυκλοφορούν αμέτρητα άλογα τα οποία έχουν γεμίσει όλη την περιοχή με τις ακαθαρσίες τους.

Και οι μύγες κάθονται πρώτα στις καβαλίνες και μετά στο πιάτο σας…

Από τα άλογα αυτά «οικονομάει» κάποιος ιδιώτης, ο οποίος γράφει στα παλιά του παπούτσια ΚΑΙ τους άλλους, ΚΑΙ το περιβάλλον, ΚΑΙ τους λόγους υγείας.

Δυστυχώς αυτό το βλέπουμε παντού.

Το κάθε άτομο ή «παρέα των 5 ατόμων» μπορεί να έχει όποια άποψη θέλει.

Αυτοί όμως που χαράζουν την ενεργειακή, την τουριστική, την οικονομική πολιτική ενός κράτους, έχουν υποχρέωση να λάβουν υπόψη τους και άλλους παράγοντες.

Οι «οικολόγοι» αρνούμενοι να δεχτούν νέους δρόμους μας λένε να γυρίσουμε στην  εποχή των αλόγων  και των μουλαριών ???

Αν κάποιοι «ενδιαφέρονται» για την Πίνδο αφηρημένα, κάποιοι άλλοι έχουν το δικαίωμα να «ενδιαφέρονται» για τους Ανθρώπους που ζουν στην Πίνδο…Και με έργα, επενδύσεις, υποδομές να τους βελτιώνουν τη ζωή.

Οι Ελβετοί, οι Σουηδοί κ.ά. έχουν τεράστια οφέλη από τον τουρισμό των βουνών, χωρίς να τα καταστρέφουν…

Ας τους μιμηθούμε…

 

Κυτίνος Ευάγγελος

 

Υστερόγραφο 1: Φίλος με χιούμορ μου λέει: Το καλύτερο είναι ΟΛΟΙ οι δρόμοι της Ηπείρου που έχουν άσφαλτο, να καλυφθούν με χώμα. Και απάνω στο χώμα να φυτέψουμε βλίτα και βρούβες… Σαν κι αυτές που υπάρχουν στα μυαλά κάποιων «οικολόγων»… Είναι κι αυτή μια λύση ???

Υστερόγραφο 2: Άλλος φίλος λέει: -Γιατί τα βάζεις με κάποιους και γίνεσαι αντιπαθής; Απάντηση: Γιατί ΔΕΝ είμαι πολιτικός για να λέω ψέματα ή να κοροϊδεύω κάποιους. Λέω την άποψή μου και «σ΄ όποιον αρέσουμε…»

 

 

Τελευταία ενημέρωση 12 Ιουνίου 2021 11:03:23 από News Room


Το PREVEZANEWS.GR ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα.

Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθρογράφο - σχολιαστή.

Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.

Το PREVEZANEWS.GR, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με εμάς

Το Prevezanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός διαδικτυακός τόπος. Μέσα από τα άρθρα του μαθαίνετε άμεσα, έγκυρα και αντικειμενικά τις τοπικές και περιφερειακές ειδήσεις και νέα που αφορούν την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή. Και δεν μένουμε μόνο εκεί. Επισκεφθείτε τις ενότητες μας για την καθημερινή σας ευχάριστη περιήγηση στο διαδίκτυο.

Μείνετε συντονισμένοι!!!

Η Ομάδα Σύνταξης





Newsletter

[recaptcha size:compact theme:dark]

Επικοινωνήστε μαζί μας

“Nefelia“ Media Group