Ζητείται επειγόντως μυαλό… – Γράφει ο Κυτίνος Ευάγγελος

Οι θάλασσες της Πρέβεζας είναι καθαρές…

News RoomNews RoomNews Room30 Ιανουαρίου 20214
Οι θάλασσες της Πρέβεζας είναι καθαρές…

Εισαγωγή

Ο Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003) ήταν ένας σημαντικός Έλληνας λογοτέχνης. Το 1954 είχε εκδώσει ένα βιβλίο που διαβάστηκε πολύ και άφησε έντονα ίχνη στα μυαλά των αναγνωστών του.

Λεγόταν «Ζητείται Ελπίς» και περιείχε πολλά κείμενα με αναφορά  στην Μεταπολεμική Ελλάδα που προσπαθούσε να βρει το βηματισμός της, μετά από ένα παγκόσμιο πόλεμο, και κυρίως μετά από ένα αδελφοκτόνο εμφύλιο που χώρισε αδέρφια, οικογένειες, φίλους, κλπ.

Αν κάποιος προσπαθούσε να γράψει κάτι ανάλογο για την εποχή μας, θα έπρεπε να το επιγράψει «Ζητείται μυαλό». Ιδίως σήμερα εορτή των «Τριών Ιεραρχών».

Γιατί παρά τα πολλά πανεπιστήμια, παρά τους πολλούς μαθητές που γίνονται φοιτητές (ακόμη και με βαθμούς 3, 4 και 5, με βάση το 10 και άριστα το 20) βλέπουμε γύρω μας πολλές εκδηλώσεις στις οποίες απουσιάζει το μυαλό.

Ας δούμε μια από αυτές…

Ένα τυχαίο συμβάν

Η παρέα των ηλικιωμένων κάθεται στο παραλιακό καφενείο και συζητάει. Κάποια στιγμή ένας από τους άντρες δείχνει απέναντι και σχολιάζει:

-Παιδιά όταν ήμουν μικρός στο Άκτιο υπήρχε ένα μικρό καφενεδάκι που δεχόταν όσους περνούσαν με τη βάρκα για να κάνουν μπάνιο.  Θυμάμαι και τη βάρκα του Μαντέλου, που μας περνούσε απέναντι…

Λίγο πιο πίσω  υπήρχαν μερικά πρόβατα που έβοσκαν και τίποτε άλλο…

Μέχρι περίπου τις αρχές της δεκαετίας του 1960 που άρχισαν να λειτουργούν τα φέριμποτ, το Άκτιο ήταν ακατοίκητο… ΔΕΝ είχε ανθρώπους…

Τώρα βλέπω εκατοντάδες κατάρτια…

ΚΥΤΙΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Άρα οι Μαρίνες που δημιουργήθηκαν εκεί έχουν δημιουργήσει ένα τεράστιο εργοτάξιο, έχουν δημιουργήσει τις επισκευαστικές μονάδες του Ακτίου, με αμέτρητους εργαζόμενους…

Άρα δημιούργησαν εισοδήματα και κέρδη για την τοπική κοινωνία, με την εργασία, και με την απασχόληση τόσων ανθρώπων…

Μερικά τραπέζια πιο πέρα καθόταν ένας νεαρός που ήταν προσηλωμένος στο κινητό του και φαινόταν να ΜΗΝ απασχολείται με την κουβέντα των μεγάλων…

Ξαφνικά τινάχτηκε πάνω, σαν να ξύπνησε από βαθύ λήθαργο και είπε μια πρόταση, που την θεώρησε σπουδαία!!!

-Ναι, αλλά οι Μαρίνες έχουν προκαλέσει «τεράστια οικολογική καταστροφή»…

Οι ηλικιωμένοι έριξαν μια ματιά μεταξύ τους, έκαναν ένα νεύμα που σήμαινε «για την ηλικία σου, καλή και η …» και συνέχισαν την κουβέντα τους χωρίς να ασχοληθούν άλλο μαζί του…

Ένας αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυρας όμως θέλει να το σχολιάσει…

«Η τεράστια καταστροφή»

Πέρα από την  «διαπίστωση» του άσχετου νεαρού ότι «έγινε τεράστια οικολογική καταστροφή», εμείς ας προσπαθήσουμε να πλησιάσουμε το θέμα επιστημονικά.

«Τεράστια οικολογική καταστροφή» έγινε στο Τσερνομπίλ της Σοβιετικής Ένωσης στις 26 Απριλίου 1986.

Από το πυρηνικό δυστύχημα πέθαναν εργάτες, πυροσβέστες, κάτοικοι της περιοχής κλπ, από διάφορες αιτίες (ραδιενεργός ακτινοβολία, καρκίνοι που στην περιοχή παρουσίασαν τεράστια αύξηση, κλπ).

Ακόμη και σήμερα ο ακριβής αριθμός των νεκρών είναι αβέβαιος, γιατί το καθεστώς τότε ΔΕΝ έδινε στοιχεία που θα μείωναν την ακτινοβολία του !!!

Οι Ευρωπαίοι εκτιμούν ότι λόγω του ατυχήματος πέθαναν πάνω από 10.000 άνθρωποι και ταυτόχρονα εγκαταλείφθηκαν τεράστιες περιοχές.

Ακόμη και σήμερα απαγορεύεται να πλησιάσεις πιο κοντά από 40 χιλιόμετρα, γιατί έχουν προσβληθεί από τη ραδιενέργεια φυτά, ζώα, κτήρια, οχήματα, πλοία, τα πάντα!

Φανταστείτε ότι έγιναν μετρήσεις ραδιενέργειας στην Ελλάδα το 1996 (δηλ. μετά από 10 χρόνια). Οι τιμές του ραδιενεργού Καισίου σε Θράκη, Μακεδονία, Θεσσαλία έφτασαν τα 65 κιλο-μπεκερέλ, όταν το όριο επικινδυνότητας είναι 5 κιλο-μπεκερέλ. Δηλ. έπαθε καταστροφή ΚΑΙ η Ελλάδα, από ένα τεράστιο δυστύχημα στην πρώην Σοβιετική Ένωση.

Αυτά τα στοιχεία είναι για τους αφελείς που ΔΕΝ ξέρουν τι σημαίνει «τεράστια οικολογική καταστροφή».

Τα έργα στην Πρέβεζα

Ερχόμαστε στα δικά μας.

-Κάποτε στην λεωφόρο Ελ. Βενιζέλου η θάλασσα «ακουμπούσε» την Εθνική τράπεζα και τα άλλα κτήρια. Έγιναν τεχνικά έργα με χώμα, πέτρες, τσιμέντο κ.ά. και δημιουργήθηκαν δυο πράγματα:

Α) Ο παραλιακός σημερινός πεζόδρομος  που έχει πλάτος από 20-30 μέτρα και Β) Το Νέο Λιμάνι της Πρέβεζας, που φιλοξενεί χιλιάδες ιστιοπλοϊκά κάθε καλοκαίρι.

Αυτό ΔΕΝ είναι «καταστροφή», αλλά  δημιουργία λιμανιού.

-Κάποτε ο δρόμος από τα Δικαστήρια προς τη Βρυσούλα είχε δίπλα του θάλασσα, χάβαρα, το Κουντρί, κλπ.

Κάποιοι αποφάσισαν να «μπαζώσουν» την περιοχή και να δημιουργήσουν την πλατεία Ανδρούτσου, το πάρκιν, το χώρο του Λούνα Παρκ, το νέο Τελωνείο, την παλιά αποβάθρα των φέριμποτ, τη σημερινή Μαρίνα Πρέβεζας, το λιμάνι για τα φορτηγά πλοία, κλπ. Όλα αυτά ΔΕΝ είναι καταστροφή, αλλά είναι λιμενικά έργα.

-Κάποια στιγμή στο Άκτιο έγιναν κάποια λιμενικά έργα για την είσοδο έξοδο των σκαφών. Ούτε αυτό ήταν καταστροφικό. Τέτοια έργα έχουν γίνει παντού…

Από έναν «ειδικό» άκουσα το εξής: ΝΑΙ, αλλά μίκρυνε το άνοιγμα, έτσι το νερό δυσκολεύεται να μπει και να βγει στον κόλπο…

Βρε αφελείς με την παλίρροια και την άμπωτη το νερό περνάει από το Ιόνιο και τον Κορινθιακό Κόλπο στο Αιγαίο και στο Σαρωνικό Κόλπο. Και φυσικά το ίδιο συμβαίνει και αντίστροφα. Άρα και η διώρυγα της Κορίνθου έχει «μπασιά» και «βγαλσιά».

Ας δούμε στοιχεία. Το κανάλι της Κορίνθου έχει μήκος 6,5 χιλιόμετρα, πλάτος στην επιφάνεια του νερού 25 μέτρα, στον πυθμένα 21 μέτρα και βάθος 7-8 μέτρα. Άρα διατομή νερού λιγότερο από 200 τετραγωνικά μέτρα.

Αμβρακικός: Πλάτος: Πάνω από 500 μέτρα (Μνημείο Ναύτη – Άκτιο), μέσο βάθος πάνω από 5 μέτρα. Άρα διατομή νερού πάνω από 2.500 τετραγωνικά μέτρα.

Λοιπόν για κάποιους «αντικειμενικούς» ΔΕΝ ζορίζεται το νερό στον Ισθμό της Κορίνθου με διατομή 200 μέτρα και ζορίζεται στον Αμβρακικό με διατομή 2.500 τετραγωνικά μέτρα !!! Αυτή είναι η «αντικειμενική πληροφόρηση» κάποιων.

Και το πιο σημαντικό! Οι προβλήτες του Ακτίου είναι πλωτές!!! Δηλ. «μπαίνουν» μέσα στη θάλασσα μόνο 10-20 εκατοστά, όσο μπαίνει και μια βάρκα! Όλο το υπόλοιπο βάθος της θάλασσας και ο πυθμένας είναι ελεύθερα, απείραχτα…

Τι λέει όπως η κοινωνία;

Κάποια πρόβατα τρώνε ότι τα ταΐσει ο τσοπάνος τους. Και ΔΕΝ διαμαρτύρονται, ούτε σκέφτονται…

Για να δούμε όμως – εκτός από τα πρόβατα- τι έχει καταλάβει η υπόλοιπη κοινωνία;

-Οι αμέτρητοι ερασιτέχνες ψαράδες από το Βαθύ μέχρι το Μνημείο του Ναύτη, ΔΕΝ έχουν δει καμιά καταστροφή, αλλά ψαρεύουν και τρώνε τα ψάρια που πιάνουν…

-Οι μόνιμοι επαγγελματίες ψαράδες, μέσα και έξω από τον Κόλπο, δεν βλέπουν καταστροφή, αλλά πιάνουν και πωλούν νοστιμότατα ψάρια.

-Οι επισκέπτες του Αμβρακικού βλέπουν ότι τα δελφίνια του Αμβρακικού δεν είδαν καμιά καταστροφή, αλλά εξακολουθούν να ζουν κοντά μας…

-Οι χιλιάδες θερινοί και χειμερινοί κολυμβητές που απολαμβάνουν τη θάλασσα ακριβώς απέναντι από τις Μαρίνες του Ακτίου, δηλ. στην Κυανή Ακτή, στα Ιαματικά Λουτρά, στον Παντοκράτορα, ΔΕΝ είδαν «οικολογική καταστροφή», αλλά  καθαρά νερά που είναι γεμάτα ψαράκια…

Τα οποία ψαράκια κάποτε τσιμπάνε και τους κολυμβητές !!!

Επίλογος

Επομένως όταν ακούτε κάποιον φανατικό να μιλάει «για τεράστια οικολογική καταστροφή» στην Πρέβεζα, εννοεί ότι κάτι σοβαρό έχει πάθει στο μυαλό του!

Αν υπάρχει «κάτι» στον Αμβρακικό έχει σχέση με ευτροφισμό, με λιπάσματα, με απόβλητα χοιροστασίων και βουστάσιων, με πλαστικά που βρίσκονται μέσα του και ΟΧΙ με λιμενικά έργα…

Οι θάλασσες της Πρέβεζας είναι καθαρές…

Μην τις συκοφαντείτε γιατί νομίζετε ότι αυτό συμφέρει στο κόμμα σας…

Και κάτι συγκριτικό…

Στη Λευκάδα αυτή τη στιγμή γίνονται τουριστικές επενδύσεις αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Που θα φέρουν πρόσθετα μελλοντικά εισοδήματα σε πολλές οικογένειες…

Στην Πρέβεζα τι γίνεται ???

 

Κυτίνος Ευάγγελος

 


Το PREVEZANEWS.GR ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα.

Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθρογράφο - σχολιαστή.

Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.

Το PREVEZANEWS.GR, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Αναζητήστε με βάση λέξεις-κλειδιά:

Βαθμολογήστε το άρθρο:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 1.00 out of 5)
Loading...

4 σχόλια

  • AvatarAvatar
    GeorgeM

    30 Ιανουαρίου 2021 at 23:03

    Αγαπητέ κύριε αν κάνετε χρήση της μέτρησης απόστασης του Google maps, μπορείτε να δείτε με ακρίβεια τις αποστάσεις στις οποίες αναφέρεστε:
    -το νέο λιμάνι έχει μειώσει κατά 333m την απόσταση με την “μύτη” του Ακτίου που ήταν αρχικά 810 μέτρα περίπου ( από την πλατεία Ανδρούτσου ). Δλδ πλέον το στενό έχει πλάτος 470m (από 810 αρχικά). Έχει μιεώσει δλδ την απόσταση κατά 40% περίπου.
    -η μαρίνα του ακτίου έχει μειώσει κατά 100m την απόσταση από απέναντι που ήταν αρχικά 610 μέτρα περίπου ( από το σημείο περίπου στο μνημείο του Ναύτη ). Δλδ πλέον το σημείο εκεί έχει πλάτος περίπου 500m ( από 610 αρχικά ).
    Έχει μειώσει δλδ την απόσταση κατά 20% περίπου.
    Αυτές οι αποστάσεις δεν είναι αμελητέες.
    Στις μαρίνες που γίνονται συντηρήσεις και επισκευές σκαφών υπάρχουν ρυπαντικοί παράγοντες αθέατοι, όπως πχ τα χημικά στις βαφές των σκαφών που δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη ζωικών και φυτικών οργανισμών στα βυθιζόμενα μέρη τους. Μπορείτε να δείτε σχετικές μελέτες της Greenpeace για τα χημικά στις μπογιες των σκαφών αν θέλετε. Αυτές όταν ξύνονται και τρίβονται καταλήγουν σαν σκόνη στην θάλασσα.
    Στους παράγοντες μόλυνσης του Αμβρακικού αποφεύγετε να αναφέρετε τις ιχθυοκαλλιέργειες που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν καν στον Αμβρακικό γιατί είναι κλειστή θάλασσα και να λάβετε υπόψη σας την συνολική παραγωγη τους σε τόννους καθώς και τις τροφές που χρειάζονται για να αναπτυχθούν τα ψάρια.
    Τα απόβλητα τους λοιπόν μπορούν να υπολογιστούν και σε μια σχετική μελέτη είναι ανάλογα πόλης κάποιων χιλιάδων κατοίκων.
    Δεν έχω να πω κάτι άλλο, αν θέλετε μπορείτε να απαντήσετε δημοσίως εδώ.

    Απάντηση

  • AvatarAvatar
    GeorgeM

    31 Ιανουαρίου 2021 at 18:18

    Να προσθέσω στο προηγούμενο σχόλιο μου ότι η αλλαγή του πλάτους του διαύλου, αλλάζει την ταχύτητα του ρεύματος του νερού: όσο πιο στενός είναι ο δίαυλος τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα με αποτέλεσμα να χάνεται η άμμος από τις παρακείμενες παραλίες του Ακτίου και της Κυανής Ακτής.

    Απάντηση

  • AvatarAvatar
    Κυτίνος Ευάγγελος

    31 Ιανουαρίου 2021 at 19:14

    Αγαπητέ άγνωστε αναγνώστη σημειώνω τα εξής: 1) Η επιχωμάτωση του νέου λιμανιού έχει από κάτω της “μυστικές” γέφυρες για να κυκλοφορεί ελεύθερα το νερό… Τις έχετε δει ?? 2) Εγώ στην εκτίμησή μου έβαλα περίπου 500 μέτρα… Και τί μου λέτε? Έχεις λάθος ΔΕΝ είναι 500 μέτρα, αλλά είναι από 470-500μέτρα !!! 3) Οι Μαρίνες χρησιμοποιούν ΟΛΕΣ τις αντιρρυπαντικές τεχνολογίες! Τα απόβλητά τους τα παίρνουν εξειδικευμένες εταιρείας με ειδικά πρωτόκολλα κάθε χρόνο… Εγώ πήγα, είδα, έμαθα… Αυτοί που ΠΟΤΕ ΔΕΝ πήγαν πώς να ξέρουν ??? 4) μιά στοιχειωδώς καλόπιστη κριτική περιέχει τα εξής: Πάμε – βλέπουμε -ενημερωνόμαστε – και ΜΕΤΑ κρίνουμε…5) Είναι δυνατόν να ζητάμε από έναν εκ γενετής τυφλό να μας περιγράψει ένα ζωγραφικό πίνακα τον οποίο ποτέ ΔΕΝ έχει δει ??? Κάποιοι κάνουν κριτική για πράγματα που έχουν στο μυαλό τους… ΔΕΝ συμβαίνουν στην πραγματικότητα… Αυτά από έναν άνθρωπο που έχει ονοματεπώνυμο…

    Απάντηση

  • AvatarAvatar
    GeorgeM

    31 Ιανουαρίου 2021 at 19:55

    Αγαπητέ, δεν χρειάζομαι ονοματεπώνυμο, δεν είμαστε σε δικαστήριο , γνώμες ανταλλάσουμε. Δεν προσβάλω κανέναν και δεν χρειάζεται να με μάθετε. Εσείς μιλάτε προσβλητικά στο άρθρο σας εξαρχής ονομάζοντας “πρόβατα” όσους διαφωνούν μαζί σας.
    Επί της ουσίας τώρα, το αρχικό άνοιγμα του Αμβρακικού ήταν 800 μέτρα και όχι 500. Αυτό δεν το αναφέρετε πουθενά. Μια αλλαγή τέτοια είναι τεράστια για τις αλλαγές των ρευμάτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
    Στο “νέο λιμάνι”, υπάρχει ένα πέρασμα πλάτους 4 μέτρων προς την μεριά του λούνα πάρκ που κρίνεται ανεπαρκές για τέτοιο έργο και ιδιαίτερα στο σημείο που είναι. Ο κύριος όγκος του λιμανιού που είναι ο κάθετος ντόκος όπου και δένουν τα μεγάλα καράβια και προς τα εκεί είναι και η μπούκα του Αμβρακικού, και εκεί δεν έχει κανένα πέρασμα. Έχω κολυμπήσει εκεί μέχρι τον πάτο από την εποχή που βρισκόταν το καράβι “MARACANA” από το οποίο κάναμε βουτιές όταν ήμασταν παιδιά και έχω ψαρέψει την δεκαετία του ’80 μέτρο προς μέτρο ( όλο το νεο λιμάνι ). Ξέρω τους ογκόλιθους κάτω, έναν προς ένα.
    Για τα ιχθυοτροφεία θα σχολιάσετε κάτι ή δεν θέλετε; Για την διάβρωση στην Κυανή Ακτή; Όπου η αύξηση της ταχύτητας των ρευμάτων έχει πάρει όλη την άμμο;
    Τα καθαρά νερά στον Αμβρακικό που τα βλέπετε; Που είναι όλος ο βυθός νεκρός κάτω από τα 10 μέτρα γιατί δεν υπάρχει οξυγόνο;
    Που βγάζουν τα δίχτυα τη μαύρη ανοξική λάσπη όπου δεν ζει τίποτε;
    Εγώ θυμάμαι παλαιότερα κύριε κοπάδια κέφαλοι εκατοντάδων μέτρων να περνάνε επί αρκετά λεπτά της ώρας και να δουλεύουν οι παράκτιοι το “τρίγκιστρο”. Να μαυρίζει η θάλασσα από τα ψάρια. Που είναι τώρα; Μιλάτε για τις τσιπούρες που αφήνουν επίτηδες τα ιχθυοτροφεία για να παίρνουν επιδοτήσεις; Παλιά τσιπούρες είχε μόνο στο Βαθύ, πριν τις ιχθυοκαλλιεργειες, τώρα έχει παντού ιχθυοτροφείου.
    Για τα χημικά που πέφτουν στα ιχθυοτροφεια ξέρετε; Για την φορμόλη;

    Απάντηση

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με εμάς

Το Prevezanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός διαδικτυακός τόπος. Μέσα από τα άρθρα του μαθαίνετε άμεσα, έγκυρα και αντικειμενικά τις τοπικές και περιφερειακές ειδήσεις και νέα που αφορούν την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή. Και δεν μένουμε μόνο εκεί. Επισκεφθείτε τις ενότητες μας για την καθημερινή σας ευχάριστη περιήγηση στο διαδίκτυο.

Μείνετε συντονισμένοι!!!

Η Ομάδα Σύνταξης





Newsletter

[recaptcha size:compact theme:dark]

Επικοινωνήστε μαζί μας

“Nefelia“ Media Group