Τροφές για καλύτερο ύπνο – Του Ευάγγελου Κίτσου

Υπεύθυνοι για τις διαταραχές ύπνου είναι διάφοροι παράγοντες

News RoomNews RoomNews Room12 Νοεμβρίου 20200
Υπεύθυνοι για τις διαταραχές ύπνου είναι διάφοροι παράγοντες

Πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον ύπνο τους. Δεν είναι λίγες οι φορές που στριφογυρίζουμε στο κρεβάτι και δεν μπορούμε να κλείσουμε μάτι.

Υπεύθυνοι για τις διαταραχές ύπνου είναι διάφοροι παράγοντες, μερικές φορές χρόνιοι, αλλά συνήθως τις περισσότερες φορές είναι παροδικοί όπως το στρες, οι ατμοσφαιρικές συνθήκες και η διατροφή μας.

Ας δούμε όμως ποια τρόφιμα μπορούν να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την ποιότητα και τη διάρκεια του ύπνου μας.

  • Άμυλο και προϊόντα ολικής άλεσης: Όπως το ρύζι , το ψωμί, τα δημητριακά  και τα ζυμαρικά. Οι υδατάνθρακες συμβάλουν στη παραγωγή σεροτονίνης, ορμόνη με ηρεμιστική δράση που είναι πρόδρομη ουσία της μελατονίνης, της ορμόνης που παράγουμε στο σκοτάδι και είναι υπεύθυνη για τον ύπνο. Επίσης τα δημητριακά, είναι πλούσια σε βιταμίνες συμπλέγματος Β που βοηθούν στη παραγωγή σεροτονίνης.
  • Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα: Το γάλα και το γιαούρτι είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που συμβάλει στη παραγωγή σεροτονίνης. Μια καλή επιλογή είναι το βράδυ πριν τον ύπνο να πιούμε ένα φλιτζάνι χλιαρό γάλα με λίγο μέλι. Θα μας βοηθήσει να χαλαρώσουμε και να κοιμηθούμε γρήγορα.
  • Μέλι: Λίγο άγνο, φυσικό μέλι σε ένα φλιτζάνι ζεστό γάλα ή σε ένα φλιτζάνι τσάι ή χαμομήλι, λίγο πριν τον ύπνο θα μας βοηθήσει να προετοιμάσουμε τον οργανισμό μας και να τον θέσουμε σε λειτουργία ύπνου.
  • Μπανάνα: Η μπανάνα είναι πλούσια σε κάλιο, μαγνήσιο και τρυπτοφάνη. Αυτός είναι ένας καλός λόγος για να καταναλώνουμε μια μπανάνα πριν τον ύπνο καθώς θα μας βοηθήσει να κοιμηθούμε βαθιά και ήρεμα.
  • Ξηροί Καρποί: Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο και βοηθούν στη χαλάρωση του μυϊκού και νευρικού μας συστήματος. Μία μικρή χούφτα ωμών, ανάλατων και μουλιασμένων ξηρών καρπών πριν τον ύπνο είναι αρκετή για να κοιμηθούμε καλά.

Tip: Καλό είναι να μην επιλέγουμε «βαριά» φαγητά για βραδινό και το τελευταίο μας γεύμα να το καταναλώνουμε δυόμισι με τρεις ώρες πριν τον ύπνο μας, ακόμα και αν δεν αντιμετωπίζουμε προβλήματα αϋπνίας. Αυτό θα βοηθήσει τον οργανισμό μας να χωνέψει την τροφή και να αποφύγουμε έτσι ανεπιθύμητες καταστάσεις όπως, η καούρα και η δυσπεψία, δύο παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την ποιότητα του ύπνου μας.

 

Κίτσος Ευάγγελος / Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Λεωφόρος Ιωαννίνων 165 (κόμβος)  – Πρέβεζα

 


Το PREVEZANEWS.GR ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα.

Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθρογράφο - σχολιαστή.

Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.

Το PREVEZANEWS.GR, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Αναζητήστε με βάση λέξεις-κλειδιά:

Βαθμολογήστε το άρθρο:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με εμάς

Το Prevezanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός διαδικτυακός τόπος. Μέσα από τα άρθρα του μαθαίνετε άμεσα, έγκυρα και αντικειμενικά τις τοπικές και περιφερειακές ειδήσεις και νέα που αφορούν την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή. Και δεν μένουμε μόνο εκεί. Επισκεφθείτε τις ενότητες μας για την καθημερινή σας ευχάριστη περιήγηση στο διαδίκτυο.

Μείνετε συντονισμένοι!!!

Η Ομάδα Σύνταξης





Newsletter

[recaptcha size:compact theme:dark]

Επικοινωνήστε μαζί μας

“Nefelia“ Media Group