Λοιμώξεις του αναπνευστικού και Διατροφή – Του Ευάγγελου Κίτσου

Ο τρόπος ζωής μας αντανακλά πολλές φορές τις επιλογές που κάνουμε συστηματικά και έχουν άμεση σχέση με την υγεία μας

News RoomNews RoomNews Room26 Σεπτεμβρίου 20200
Ο τρόπος ζωής μας αντανακλά πολλές φορές τις επιλογές που κάνουμε συστηματικά και έχουν άμεση σχέση με την υγεία μας

Μετά τις καλοκαιρινές διακοπές η κατάσταση στην καθημερινότητα μας είναι και πάλι περίεργη, με το κορονοϊό να γίνεται ξανά απειλητικός για όλη την ανθρωπότητα, παρόλα αυτά η κατάσταση δε χρήζει πανικού αλλά ευσυνειδησίας.  Για την προάσπιση της υγείας μας αλλά και την θωράκιση της άμυνας του οργανισμού μας, θα αναφέρουμε συνοπτικά ορισμένες χρήσιμες διατροφικές συμβουλές.

Ο τρόπος ζωής μας αντανακλά πολλές φορές τις επιλογές που κάνουμε συστηματικά και έχουν άμεση σχέση με την υγεία μας. Το αν θα νοσήσουμε ή όχι από κάποια ίωση, συμπεριλαμβανομένου και του κορονοϊού, εξαρτάται από τη χρήση ή κατάχρηση φυσικών στοιχείων(τροφή) ή από τη χρήση ή την κατάχρηση του σώματος με άλλους τρόπους.

Όσον αφορά τη διατροφή μας, γεγονός είναι ότι αποτελεί το καύσιμο και το «φάρμακο» του οργανισμού μας. Από αυτήν το σώμα λαμβάνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να δημιουργήσει αντισώματα και να αυτορυθμίσει τις λειτουργίες του. Καλό είναι να αποφεύγουμε την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φαγητού. Όταν τρώμε πολύ φαγητό ή συνδυαστικά μεγάλη ποσότητα φαγητού και κακής ποιότητας, τότε μειώνουμε τη ζωτικότητα του οργανισμού μας. Η μεγάλη ποσότητα τροφής και η τροφή κακής ποιότητας παρέχουν στο σώμα μας ανθυγιεινές ύλες και κατά συνέπεια παρεμποδίζουν τη φυσιολογική του λειτουργία. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων φαγητού(πολυφαγία) αποτελεί παράγοντα ασθένειας τις περισσότερες φορές. Δυστυχώς έχουμε μεγαλώσει και εκπαιδευτεί με την πολυφαγία και τρώμε πολύ περισσότερο από όσο έχουμε ανάγκη. Επιπρόσθετα δεν πρέπει να πιέζουμε τα παιδιά μας να φάνε ειδικά όταν είναι άρρωστα. Κανένας δεν πρέπει να σιτίζεται με το ζόρι όταν είναι άρρωστος. Αυτό μας λέει το σώμα μας και οι βιολογικοί μηχανισμοί. Γι αυτό έχουμε ανορεξία μαζί με την αδιαθεσία.

Κίτσος Ευάγγελος / Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Το να προσπαθούμε να φάμε με το ζόρι όταν είμαστε άρρωστοι, «κλέβει» ενέργεια από το σώμα, την οποία χρειαζόμαστε για την καταπολέμηση της λοίμωξης. Επιπλέον το σώμα δεν μπορεί να πέψει και να αφομοιώσει την τροφή η οποία αντί να βοηθήσει τελικά επιβαρύνει. Δεν τρώμε ποτέ όταν πονάμε, όταν έχουμε πυρετό ή άλλη σωματική αδιαθεσία. Το σώμα μας σε οξεία ασθένεια αυτό που χρειάζεται είναι νερό και νηστεία, όχι τροφή.

Αλλά και σε περίπτωση που φάμε κάτι φροντίζουμε αυτό που θα φάμε να μας παρέχει θρέψη και να μην γεμίζει απλά την κοιλιά μας. Η τροφή σε περιόδους που οφείλουμε να έχουμε καλή θρέψη πρέπει να είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και όχι σε θερμίδες. Εντάσσουμε στη διατροφή μας φρέσκες και πολύχρωμες τροφές, όπως φρούτα και λαχανικά. Ωμά ή ελαφρά μαγειρεμένα έτσι ώστε να είναι εύπεπτα. Βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά που είναι απαραίτητα για την ενίσχυση του οργανισμού βρίσκονται στις τροφές που μας παρέχει η γη. Επιπλέον χρειαζόμαστε σε μικρές ποσότητες ξηρούς καρπούς και σιτηρά ολικής άλεσης που μας εφοδιάζουν με βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Επίσης επιβεβλημένο είναι το γεγονός να διατηρούμε τον οργανισμό μας ενυδατωμένο. Πρέπει να καταναλώνουμε τουλάχιστον μισό ποτήρι νερό κάθε μισή ώρα για να διατηρούμε τόσο το κυκλοφορικό σύστημα όσο και τον μεταβολισμό των κυττάρων σε καλή κατάσταση.

Η βιταμίνη C(φρούτα, λαχανικά) είναι σημαντική για το ανθρώπινο σώμα και παίζει ρόλο στη μείωση της φλεγμονώδους αντίδρασης και στην πρόληψη του κοινού κρυολογήματος. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η έλλειψη βιταμίνης C σχετίζεται με τον αυξημένο κίνδυνο λοιμώξεων από γρίπη.

Η ανεπάρκεια της βιταμίνης D συνδέεται άμεσα με το σύνδρομο οξείας αναπνευστικής δυσχέρειας(ARDS). H βιταμίνη D σε δόσεις έως 4000 IU ημερησίως(χωρίς μέτρηση των επιπέδων στο αίμα) είναι ασφαλής στα πλαίσια πρόληψης ειδικά από ηλικιωμένους ασθενείς.

Αξίζει τέλος να αναφερθούμε στο μέλι και την πρόπολη, που από την αρχαιότητα είναι γνωστά, για τη συμβολή τους στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Προσθέτουμε μέλι σε ροφήματα χλιαρά και όχι πολύ ζεστά. Οι μεγάλες θερμοκρασίες καταστρέφουν τα ένζυμα που έχει και τότε δεν λειτουργεί ευεργετικά.

 

 

Κίτσος Ευάγγελος / Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Λεωφόρος Ιωαννίνων 165 (κόμβος)  – Πρέβεζα

 


Το PREVEZANEWS.GR ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα.

Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθρογράφο - σχολιαστή.

Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.

Το PREVEZANEWS.GR, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Αναζητήστε με βάση λέξεις-κλειδιά:

Βαθμολογήστε το άρθρο:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με εμάς

Το Prevezanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός διαδικτυακός τόπος. Μέσα από τα άρθρα του μαθαίνετε άμεσα, έγκυρα και αντικειμενικά τις τοπικές και περιφερειακές ειδήσεις και νέα που αφορούν την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή. Και δεν μένουμε μόνο εκεί. Επισκεφθείτε τις ενότητες μας για την καθημερινή σας ευχάριστη περιήγηση στο διαδίκτυο.

Μείνετε συντονισμένοι!!!

Η Ομάδα Σύνταξης





Newsletter

[recaptcha size:compact theme:dark]

Επικοινωνήστε μαζί μας

“Nefelia“ Media Group