Η ζεύξη έγινε 20 ετών: Σκέψεις για ένα πολύ σημαντικό έργο – Γράφει ο Κυτίνος Ευάγγελος

Θέλουμε και μεγάλα έργα και σωστή οικονομική διαχείριση
ΣΗΡΑΓΓΑ-ΤΟΥΝΕΛ-ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ
Φωτό: © MAGICFOCUS
News Room4 Ιουνίου, 2022 14:030

Θέλουμε και μεγάλα έργα και σωστή οικονομική διαχείριση

Εισαγωγή

Τον Ιούνιο του 2002 ο τότε πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης εγκαινίασε ένα σημαντικό έργο στην Ήπειρο.

Τη λειτουργία της υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας…

Έτσι έγινε άμεση σύνδεση της Αιτωλοακαρνανίας με την Ήπειρο, δίπλα στις παραλίες του Ιονίου. Μέχρι τότε ή έπρεπε να περάσεις με φέριμποτ ή από τις πολλές στροφές στο Μακρυνόρος της Άρτας.

Το πολύ σημαντικό αυτό έργο συμπληρώνει μέσα στον Ιούνιο 20 χρόνια ζωής.

Επομένως έχουμε πολλά να πούμε και να κρίνουμε…

Λίγη αρχαία Ιστορία

Η περιοχή του Ακτίου θεωρείται Ιστορική, αφού εκεί έγινε η «Ναυμαχία του Ακτίου».

Στις 2 Σεπτέμβρη του 31 π.Χ. συγκρούστηκαν στην περιοχή δυο στόλοι.

Στη μια πλευρά ήταν τα 400 πλοία του Οκταβιανού – Οκτάβιου που εκπροσωπούσε τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και τις επεκτατικές βλέψεις της.

Στην άλλη πλευρά ήταν τα 230 πλοία της Κλεοπάτρας της 7ης, βασίλισσας της Αιγύπτου, που είχε και τη βοήθεια του Μάρκου Αντώνιου, και εκπροσωπούσε το τελευταίο Ελληνικό κράτος της εποχής.

Την Ελληνιστική Αίγυπτο, με πρωτεύουσα την Αλεξάνδρεια, ένα κράτος που επί αιώνες ακτινοβολούσε Ελληνικότητα, αφού το διοικούσαν οι επίγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Η Ναυμαχία περιγράφεται από πολλούς ιστορικούς, και είχε σαν αποτέλεσμα τη Νίκη της Ρώμης και του Οκταβιανού και την ήττα της Κλεοπάτρας και του Αντώνιου.

Συνέπειες της Ναυμαχίας:

-Λίγο μετά αυτοκτόνησαν οι Αντώνιος – Κλεοπάτρα,

-Κατακτήθηκε από τη Ρώμη όλη η Ελλάδα και η Αίγυπτος,

-Ιδρύθηκε η Ακτία Νικόπολη που άκμασε επί πολλούς αιώνες.

-Η Νικόπολη απόκτησε πολλούς κατοίκους, δέχτηκε τον Χριστιανισμό από τον Απόστολο Παύλο, απόκτησε λιμάνια, τείχη, Θέατρο, Ωδείο, Στάδιο, Βασιλικές, νομισματοκοπείο, κ.ά.

Λίγη νεότερη Ιστορία

ΚΥΤΙΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Από το 1830 μέχρι το 1912 η Αιτωλοακαρνανία και το Άκτιο ανήκαν στην Ελλάδα, αλλά η Πρέβεζα ήταν υπό την κατοχή του σουλτάνου.

Έτσι  Άκτιο και Πρέβεζα ανήκαν σε διαφορετικές χώρες, αν και η απόστασή τους είναι περίπου 600 μέτρα.

Στους Βαλκανικούς πολέμους, στις 21 Οκτωβρίου 1912, η Πρέβεζα παραδόθηκε στον Ελληνικό στρατό και ενσωματώθηκε με την υπόλοιπη Ελλάδα, Ήπειρο, Μακεδονία, Θράκη κλπ.

Τότε άρχισε να απασχολεί το θέμα της «επικοινωνίας» με τη Στερεά Ελλάδα.

Με την Πάτρα επικοινωνούσε με πλοία {Γλάρος, Λουτσίντα, κ. ά.}

Με το Άκτιο η επαφή γινόταν με μικρά φέριμποτ, που έκαναν δρομολόγια «κάθε μία ώρα» και τη νύχτα σταματούσαν από τις 24.00 – 06.00…

Αυτό δημιουργούσε προβλήματα πολλών μορφών, όπως τεράστιες ουρές τα καλοκαίρια, κίνδυνο για ασθενείς λόγω καθυστέρησης, κ.ά.

Πολλά μυαλά άρχισαν να μιλάνε για γέφυρα «Ακτίου – Πρέβεζας» για συνεχή κίνηση όλο το 24-ωρο.

Μάλιστα υπήρχε και η εξής αστεία σύγκριση.

Στην Πρέβεζα {που ΔΕΝ είναι νησί} έπρεπε να πας με πλοίο, ενώ στην Εύβοια {που είναι νησί} μπορούσες να πας χωρίς πλοίο, από γέφυρες…

Υποθαλάσσια ζεύξη

Μετά από πολλές σκέψεις {όπως η μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο του Ακτίου} εγκαταλείφθηκε η ψηλή γέφυρα πάνω από τη θάλασσα και επελέγη η υποθαλάσσια ζεύξη.

Στις 16/9/1994 υπογράφτηκε στην Αθήνα η σύμβαση ανάθεσης έργου για την κατασκευή της σήραγγας Πρέβεζας – Ακτίου.

Στις 16/7/1995 άρχισαν τα έργα στο Άκτιο, με εγκαίνια, δηλώσεις, κλπ.

Στα τέλη του 1999 η σήραγγα ήταν έτοιμη, αλλά «κάποιοι κάτοικοι της περιοχής» είχαν κάνει προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας αρνούμενοι να δεχτούν απαλλοτριώσεις των ακινήτων τους.

Το Συμβούλιο Επικρατείας τελικά δικαίωσε την κυβέρνηση, και στις 28 Ιουνίου 2002 εγκαινιάστηκε επίσημα η λειτουργία της ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας.

Στα εγκαίνια ο πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης μίλησε για ένα ακόμη έργο πνοής που μετατρέπει την Ελλάδα σε σύγχρονη Ευρωπαϊκή χώρα.

Πρέπει να θυμίσουμε ότι στην κρίσιμη περίοδο για το έργο, πρωθυπουργοί ήταν ο Ανδρέας Παπανδρέου {1993-21/1/1996} και Κώστας Σημίτης {22/1/1996-10/3/2004}.

Οι ανέσεις

Η λειτουργία της υποθαλάσσιας ζεύξης πολλαπλασίασε τους περαστικούς από την Πρέβεζα, αφού πλέον όλοι οι Κερκυραίοι και όλοι όσοι έβγαιναν από τα πλοία στην Ηγουμενίτσα περνούσαν από την Πρέβεζα για να πάνε νότια προς Πάτρα – Αθήνα..

Οι κάτοικοι της περιοχής μπορούσαν να ταξιδέψουν όποτε ήθελαν χωρίς να περιμένουν τα δρομολόγια των φέριμποτ.

Ρώτησα αμέτρητους πολίτες τι θα συνιστούσαν στους κατοίκους της Σαλαμίνας και ΟΛΟΙ μου απάντησαν: «Να κάνουν υποθαλάσσια ζεύξη αμέσως… Θα βελτιωθεί η ζωή τους κατά πολύ».

Το γράφω γιατί κάποια κόμματα παίρνουν το μέρος των εφοπλιστών και λένε «ΟΧΙ στην υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας – ΝΑΙ στη συνέχιση λειτουργίας των φέριμποτ».

Το λεπτό σημείο…

Σε όλα τα πράγματα σημαντικό θέμα είναι η οικονομική διαχείριση.

Τα στοιχεία μας λένε ότι η υποθαλάσσια ζεύξη κόστισε 58.904.000 ευρώ.

Ας πούμε χοντρικά 60 εκατομμύρια ευρώ. Τα 75% ήταν δάνειο και τα 25% ήταν κρατική συμμετοχή.

Ας κρατήσουμε το σύνολο 60 εκατομμύρια ευρώ.

Τα δικά μου στοιχεία λένε το εξής:

Την τελευταία χρονιά που λειτούργησαν τα φέριμποτ κόπηκαν 250.000 εισιτήρια για ΙΧ αυτοκίνητα.

Την 1η χρονιά που λειτούργησε η ζεύξη κόπηκαν 1.250.000 εισιτήρια διελεύσεων ΙΧ. Άρα από την 1η χρονιά η κίνηση 5-πλασιάστηκε.

Μετά η εταιρεία «πονήρεψε» και ΔΕΝ ξαναέδωσε αριθμό διελεύσεων.

Και σήμερα όλοι οι υπάλληλοι έχουν εντολή να ΜΗ λένε αριθμό διελεύσεων.

Ας δεχτούμε ότι οι διελεύσεις έμειναν στις 1.250.000 το χρόνο.

Σε 20 χρόνια μας κάνουν 1.250.000 Χ 20 = 25.000.000 οχήματα ΙΧ

Με 3 ευρώ τη διέλευση έχουμε 25 Χ 3 = 75 εκατομμύρια ευρώ…

Αν εκτιμήσουμε ότι φορτηγά, λεωφορεία, νταλίκες, πούλμαν, τροχόσπιτα κλπ πληρώνουν περισσότερο από 3 ευρώ, τότε η είσπραξη είναι πολύ μεγαλύτερη.

Άρα τα 60 εκατομμύρια του κόστους έχουν αποσβεστεί.

Υποθέσεις

Αφού το έργο έχει αποσβεστεί, γιατί εξακολουθούμε να πληρώνουμε διέλευση ???

Υπάρχουν πολλές απαντήσεις.

Α} Όσο λειτουργούσαν τα φέριμποτ επί δεκαετίες, και αυτά είχαν αποσβεστεί… Αλλά εξακολουθήσαμε να πληρώνουμε διελεύσεις… Το ίδιο γίνεται με τα πλοία όλων των νησιών. Πληρώνεις ναύλα για πάντα…

Β} Και τα φέριμποτ αλλά και το κράτος με τις Εθνικές οδούς δικαιούται να έχει κέρδη… Έτσι θα μπορέσει να χρηματοδοτήσει και επόμενα έργα όπως την Αμβρακία, τη σύνδεση με την Ιόνια, λιμάνια, μαρίνες, μετρό, κ.ά.

Γ} Όλα τα έργα έχουν κόστος συντήρησης, έχουν υπαλλήλους και εργαζόμενους, άρα τα διόδια δεν μπορούν να μηδενιστούν.

Δ} Τη ζεύξη τη χρησιμοποιούν ΚΑΙ Έλληνες ΚΑΙ ξένοι. ΔΕΝ είναι λογικό τόσες χιλιάδες τουρίστες να ΜΗΝ πληρώνουν διόδια.

Ε} Θα μπορούσαμε να ζητήσουμε πολλά πράγματα, αν είχαμε ευέλικτους τοπικούς άρχοντες. Μερικά από αυτά είναι τα εξής:

-Οι Δημότες Πρέβεζας  να βγάζουν ένα καρτελάκι για δωρεάν διέλευση…

-Στη χειρότερη περίπτωση να πληρώνουν 1 ευρώ.

-Οι Πρεβεζάνοι να πληρώνουν μια διαδρομή την ημέρα {π.χ. πήγαινε – έλα στο αεροδρόμιο με ένα εισιτήριο}

-Τα ταξί Πρέβεζας που πάνε πελάτες στο αεροδρόμιο να ΜΗΝ πληρώνουν…

-Τα επαγγελματικά {φορτηγά, τρακτέρ που πάνε στα χωράφια του Ακτίου} να ΜΗΝ πληρώνουν.

-Οι εργαζόμενοι στις 3 μαρίνες του Ακτίου να ΜΗΝ πληρώνουν

Υπάρχει ένα οξύμωρο σχήμα.

Οι Λευκαδίτες για να πάνε στο αεροδρόμιο Ακτίου που απέχει 17 χιλιόμετρα από το νησί τους ΔΕΝ πληρώνουν τίποτε…

Οι Πρεβεζάνοι για να πάνε στο αεροδρόμιο της πόλης τους, που απέχει 2 χιλιόμετρα από το Δημαρχείο τους πληρώνουν 3+3 ευρώ…

ΑΝ τα ταμεία για τη ζεύξη είχαν μπει λίγο ΠΡΙΝ τα φανάρια του Παντοκράτορα, τότε οι Πρεβεζάνοι θα πήγαιναν δωρεάν στο αεροδρόμιο…

Επίλογος

Η υποθαλάσσια ζεύξη ήταν ένα χρήσιμο και εξυπηρετικό έργο.

Διευκόλυνε και θα εξυπηρετεί για πολλά χρόνια ακόμη ΟΛΟΥΣ τους πολίτες, τους τουρίστες, τους ασθενείς για τα νοσοκομεία και ιατρεία, τις μεταφορές…

Στην Ελλάδα πρέπει να γίνονται μεγάλα έργα που τελικά είναι υπέρ όλων των πολιτών…

Απλά κάποιοι αρμόδιοι πρέπει να βελτιώσουν τις οικονομικές συνθήκες για τους κατοίκους της Πρέβεζας…

Θέλουμε και μεγάλα έργα και σωστή οικονομική διαχείριση…

ΔΕΝ συμφωνούμε ούτε με την εγκατάλειψη, αλλά ούτε με την καταλήστευση του Δημοσίου…

Οι Χαλκιδαίοι για να πάνε από τη Στερεά Ελλάδα στο νησί τους ΔΕΝ πληρώνουν διόδια.

Οι Πρεβεζάνοι για να πάνε από τη Στερεά Ελλάδα στην πόλη τους πληρώνουν !!! Είναι δίκαιο ???

 

Κυτίνος Ευάγγελος

 

 

Τελευταία ενημέρωση 4 Ιουνίου 2022 14:03:56 από News Room

Ακολουθήστε το PREVEZANEWS στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Κάντε LIKE στις σελίδες μας στο FACEBOOK PamePreveza.gr, PrevezaNewsgr και Preveza.News


Το PREVEZANEWS.GR ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα.

Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθρογράφο - σχολιαστή.

Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.

Το PREVEZANEWS.GR, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με εμάς

Το Prevezanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός διαδικτυακός τόπος. Μέσα από τα άρθρα του μαθαίνετε άμεσα, έγκυρα και αντικειμενικά τις τοπικές και περιφερειακές ειδήσεις και νέα που αφορούν την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή. Και δεν μένουμε μόνο εκεί. Επισκεφθείτε τις ενότητες μας για την καθημερινή σας ευχάριστη περιήγηση στο διαδίκτυο.

Μείνετε συντονισμένοι!!!

Η Ομάδα Σύνταξης





Newsletter

[recaptcha size:compact theme:dark]

Επικοινωνήστε μαζί μας

“Nefelia“ Media Group