
Αγαπητοί συνάδερφοι, η σημερινή ειδική συνεδρίαση για τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν στην παρούσα φάση το Δημοτικό Λιμενικό ταμείο είναι κατά τη γνώμη μας μια συνεδρίαση υψίστης σπουδαιότητας και γι αυτό το λόγο με μεγάλη προθυμία συνηγορήσαμε με την υπογραφή μας να πραγματοποιηθεί.
Το Δημοτικό Λιμενικό ταμείο έτσι κι αλλιώς αποτελεί εργαλείο του Δήμου Πρέβεζας που είναι προσανατολισμένο από τη φύση του να παρεμβαίνει αποφασιστικά τόσο στην οικονομική δραστηριότητα όσο και τον παραγωγικό προσανατολισμό της πόλης αλλά ακόμη και στην ίδια την φυσιογνωμία της.
Ο τριπλός χαρακτήρας του Λιμένα που διαχρονικά είχε και έχει και που κατά καιρούς αμφισβητήθηκε και από την παρούσα Δημοτική αρχή, Τουριστικός, εμπορικός, αλιευτικός εξυπηρετεί αντικειμενικά, η ζωή το έδειξε,μια τριπλή ανάγκη. Ο τουριστικός λιμένας εξυπηρετούσε εξυπηρετεί θερινούς επισκέπτες, που επισκέπτονται την πόλη μας για το φυσικό της κάλος και την συνδυασμένη φυσική ομορφιά του Αμβρακικού κόλπου και Ιονίου, ο εμπορικός Λιμένας τις αντικειμενικές ανάγκες για υποστήριξη και αναβάθμιση της πρωτογενούς παραγωγικής δραστηριότητας και ο αλιευτικός λιμένας τους επαγγελματίες αλιείς που είναι αναπόσπαστο κομμάτι της φυσιογνωμίας της πόλης και τους ερασιτέχνες ψαράδες που αποτελούν βασικούς θεματοφύλακες υπεράσπισης του οικοσυστήματος του Αμβρακικού απέναντι σε επενδύσεις ΑΠΕ με φωτοβολταϊκά πάρκα μέσα στον Αμβρακικό κτλ. Όλα αυτά βέβαια με αγοραίους τρόπους. Δεν έχουμε αυταπάτες στον καπιταλισμό βρισκόμαστε.
Οι προηγούμενες δημοτικές αρχές με πιο ένθερμη απ΄ όλες τη σημερινή Δημοτική αρχή επέλεξαν, να παραχωρήσουν τμήμα του τουριστικού λιμένα σε ιδιώτες επενδυτές, υλοποιώντας της λογική των ΣΔΙΤ δηλαδή την σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα διατείνοντας σε όλους τους τόνους πως μια τέτοια πολιτική επιλογή θα αναβάθμιζε το λιμάνι και θα προσέδιδε επιπλέον έσοδα στο ΔΛΤ, έσοδα που δε θα μπορούσε να τα αποκτήσει με ιδία χρήση. Σε αυτή τη θέση αν και κατά καιρούς ήταν δημοφιλής, η Λαϊκή Συσπείρωση Πρέβεζας, όσο καιρό εκπροσωπείται σε αυτά τα έδρανα αντιτάχθηκε και δυστυχώς δικαιώθηκε γι αυτή της την επιλογή.
Από τότε που υπογράφτηκε η σύμβαση ανάμεσα στον Δήμο Πρέβεζας και τους ιδιώτες επενδυτές καταρτίστηκε ένα χρονοδιάγραμμα κατασκευής ανάμεσα στους δύο συμβαλλόμενους, επενδυτές και Δήμο το οποίο για μια σειρά από λόγους που έχουν να κάνουν τόσο με την στελέχωση των υπηρεσιών του ΔΛΤ αλλά και του Υπουργείου που για ένα διάστημα είχε την ευθύνη της έγκρισης πράξεων και υλοποίησης συμφωνηθέντων, παρουσίασε όπως λέγεται καθυστερήσεις. Η παρούσα Δημοτική αρχή πέντε χρόνια πριν που ανέλαβε την ευθύνη του ΔΛΤ έδωσε μεγάλη δημοσιότητα στα πλεονεκτήματα αυτής της επένδυσης και στην προσπάθειά της να υλοποιήσει την πολιτική λογική της που επιγραμματικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι συμπυκνώνεται στο σύνθημα “Τουρισμός ή Θάνατος” αμφισβήτησε έμπρακτα τις άλλες δύο χρήσεις του λιμανιού, εμπορικό και αλιευτικό αφήνοντας τα απαξιωθούν και τελικά να κλείσουν.
Συγκεκριμένα, επί προεδρίας του δημάρχου κ. Ν. Γεωργάκου το δημοτικό λιμενικό ταμείο έχασε χρηματοδότηση ύψους 234 χιλιάδων ευρώ από το πρόγραμμα το «Αλιεία και Θάλασσα 2014-2020» για την αναβάθμιση του αλιευτικού καταφύγιου με αποτέλεσμα ατό ακόμη και σήμερα να βρίσκεται σε αυτή την άσχημη κατάσταση. Επίσης Αγνοείται η τύχη και των τεσσάρων κρίσιμων μελετών για την αναβάθμιση του λιμανιού. Πρόκειται για τις μελέτες: «Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Λιμένα Πρέβεζας», «Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Εμπορικού Λιμένα Πρέβεζας», «Μελέτη προμήθειας Vacuvator», «Μελέτη για την Κατασκευή ανατολικής προβλήτας λιμένα Πρέβεζας». Οι μελέτες αυτές (που έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ» και δε θα κόστιζαν στον Δήμο ούτε ένα ευρώ) έχουν ανατεθεί από το 2022 στη ΔΕΠΑΝ με απόφαση του Δημάρχου Πρέβεζας και τότε πρόεδρου του ΔΛΤ κ. Γεωργάκου και έκτοτε αγνοείται η τύχη τους. Μόλις πριν λίγες εβδομάδες επί προεδρίας κ. Κουμπή το ΔΛΤ πλήρωσε ένα ποσό νομίζω 138.000 ευρώ χωρίς όμως να δοθεί καμία εξήγηση για την εξέλιξη των μελετών και με την καθυστέρηση να γεννά εύλογα ανησυχίες ότι οι μελέτες αυτές κινδυνεύουν και πάλι με απένταξη μιας και η καταληκτική ημερομηνία για το πρόγραμμα είναι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Αντιθέτως και ενώ οι άλλες δυο χρήσεις του λιμανιού οδηγούνταν σε κλείσιμο, επί προεδρίας κ. Γεωργάκου ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της ιδιωτικής μαρίνας και άρχισε να λειτουργεί. Όμως δυστυχώς το σενάριο που προέβλεπε πως το ΔΛΤ θα ωφεληθεί σημαντικά από την συγκεκριμένη επένδυση δεν επαληθεύτηκε . Αλήθεια, ας μας πει ο Δήμαρχος, από που έχει περισσότερα έσοδα το ΔΛΤ, από τον εμπορικό λιμένα ή από το μίσθωμα στην ιδιωτική Μαρίνα. Πέρα όμως από αυτό, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και κάτι πολύ σοβαρότερο. Έρχεται για δεύτερη φορά η εταιρία Τουριστικός Λιμένας Α.Ε με αγωγή και αξιώνει απ΄ όσο γνωρίζουμε από το ΔΛΤ 9.000.000 ΕΥΡΏ για διαφυγόντα κέρδη ή παράταση 14 επιπλέων ετών. Αν επαληθευτεί αυτό το σενάριο καταλαβαίνουμε όλοι πως η οικονομική επιβάρυνση για το ΔΛΤ και κατ επέκταση για τους Πρεβεζάνους πολίτες θα είναι τεράστια. Να θυμίσουμε ότι στην περίπτωση της πρώτης αγωγής η αρχική πρόθεση του κ. Γεωργάκου ήταν να πάει απευθείας σε συμβιβασμό ενώ η νομική υπηρεσία διατείνονταν σε όλους τους τόνους ότι δύναται να αντικρούσει την αγωγή. Μετά από παρέμβαση της αντιπολίτευσης και με απόφαση του ΔΣ ανασκευάστηκε αυτή η θέση και πήγαμε στην τακτική της αντίκρουσης με συγκεκριμένη νομική ομάδα η οποία έφερε κατ αρχάς θετικά αποτελέσματα. Εμείς ως παράταξη προκρίνουμε εκ νέου τη λύση να χρησιμοποιηθεί η ίδια νομική σύνθεση για την νέα αγωγή. Αντίστοιχο γεγονός συνέβη και με το ΣΔΙΤ της Περιφέρειας Ηπείρου με την ΤΕΡΝΑ ενεργειακή μιας και η εκεί επιχείρηση αξίωσε αν θυμόμαστε καλά 5.000.000 ευρώ για διαφυγόντα κέρδη. Το ίδιο φοβούμαστε, κρούουμε δηλαδή τον κώδωνα του κινδύνου, ότι θα συμβεί και με το πρόγραμμα ELENA με τον οδοφωτισμό. Τα λέμε αυτά για να δείξουμε πως τέτοιες συμπράξεις, όπως δείχνει η τοπική εμπειρία δεν αποφέρουν οφέλη για το δημόσιο γιατί η σύμπραξη με μία επιχείρηση που από τη φύση της προσανατολίζεται στην μεγιστοποίηση των κερδών της οδηγεί αντικειμενικά σε ένα αρνητικό αποτέλεσμα για το Δημόσιο.
Ας έρθουμε τώρα στο σήμερα. Η εικόνα που έχουμε σχηματίσει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο που την ευθύνη λειτουργίας του ΔΛΤ ανέλαβε με την δική σας στήριξη ο κ. Κουπμής είναι πως το ΔΛΤ ακολούθησε την ίδια πολιτική ρώτα που είχατε χαράξει πιο πριν εσείς. Δεν διαπιστώσαμε καμία πολιτική παρέκκλιση ή κάποια πολιτική επιλογή που να διαφοροποιούσε τον κ. Κουμπή από εσάς. Εξάλλου στον ίδιο πολιτικό χώρο βρίσκεστε, είναι λογικό να έχετε πολιτική συμφωνία. Λίγους μήνες πριν είχαμε κατάρτιση του προϋπολογισμού του ΔΛΤ ο οποίος πρακτικά χαράσσει την πολιτική του ΔΛΤ και ο οποίος αν θυμάμαι καλά υπερψηφίστηκε από τις άλλες δύο παρατάξεις και καταψηφίστηκε από την Λαϊκή Συσπείρωση. Μάλιστα εξήρατε το έργο του Προέδρου όλο ατό το διάστημα.
Τι άλλαξε δηλαδή τώρα, λίγες εβδομάδες μετά και και τον θέλετε να τον καθαρίσετε από πρόεδρο του ΔΛΤ με το να τον διαγράψετε από την παράταξη σας;
Εμάς, για να είμαστε ειλικρινείς δεν μας ενδιαφέρει καθόλου τι κάνετε ενδοπαραταξιακά. Δικαίωμα σας να κάνετε ότι θέλετε. Μας ενδιαφέρει όμως πάρα πολύ γιατί να δημιουργείται τέτοια σοβαρή αναστάτωση στην λειτουργία του ΔΛΤ σε αυτή την κρίσιμη στιγμή που έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια αγωγή μαμούθ και που κινδυνεύουν να απενταχθούν 4 έργα ακόμη.
Και σας ρωτάμε ευθέως
1. Τι σκοπεύετε να κάνετε με το θέμα της υπεράσπισης της αγωγής. Ποιος θα την αναλάβει και αν θα είναι η προηγούμενη σύνθεση, και αν όχι γιατί όχι;
2.Σκοπεύετε να πληρώσετε άμεσα την οφειλή που έχουμε στους δικηγόρους δεδομένου ότι με την αναμόρφωση του προϋπολογισμού υπάρχει κωδικός για την αποπληρωμή τους, δεδομένου ότι μόνο έτσι θα μας υπερασπιστούν ξανά;
3. Σε τι φάση βρίσκονται αυτές οι 4 μελέτες για το λιμάνι και αν κινδυνεύουν τα έργα αυτά με απένταξη.
Τελευταία ενημέρωση 5 Μαΐου 2025 18:26:03 από News Room