Την εξέλιξη των έργων στον νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) επέβλεψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψής του στην Περιφέρεια Κρήτης.
Χθες, ο Υφυπουργός και η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία μετέβη για τον ίδιο λόγο στην Κρήτη, με τη συμμετοχή του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Γιώργου Σαουνάτσου, πραγματοποίησαν αυτοψία στα αρχαιολογικά ευρήματα των ανασκαφών, που διεξάγονται στο έργο κατασκευής του νέου Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου, στην περιοχή του Καστελίου, Δήμου Μίνωα. Για την κατασκευή του αεροδρομίου και των συνοδών έργων, οι εργασίες πραγματοποιούνται με τη συνεργασία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και το Υπουργείο Πολιτισμού, καθώς αυτές αφορούν σε περιοχές ιδιαίτερου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός μετέσχε σε συσκέψεις με τα στελέχη της εταιρίας του νέου αεροδρομίου και της κατασκευάστριας εταιρίας. Αυτή τη στιγμή, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η εξέλιξη των έργων έχει ξεπεράσει το 35%, ενώ το αεροδρόμιο αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις 6 Φεβρουαρίου 2027, οπότε και θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».
Σήμερα, ο κ. Ταχιάος επισκέφθηκε τα εργοτάξια του ΒΟΑΚ που έχουν ήδη εγκατασταθεί σε τρία σημεία, δηλαδή στο τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» που κατασκευάζεται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και στο τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», που εκτελείται ως δημόσιο έργο και χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπου ενημερώθηκε αναλυτικά από τους μηχανικούς για την εξέλιξη των εργασιών στα δύο τμήματα αυτά και πραγματοποίησε αυτοψίες.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο νησί, ο Υφυπουργός Υποδομών συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη και τους Δημάρχους Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό και Μαλεβιζίου, Μενέλαο Μποκέα, με τους οποίους συζήτησε τις αιτιάσεις που έχουν εγείρει στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχετικά με τη διέλευση του ΒΟΑΚ από τον ευρύτερο πολεοδομικό ιστό του Ηρακλείου.
Σε όλες τις συναντήσεις, τον Υφυπουργό συνόδευαν ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος και κλιμάκιο μηχανικών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων.
Μετά το τέλος των της επίσκεψης στην Κρήτη, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος δήλωσε:
«Η Κρήτη είναι ένας πραγματικά χαρισματικός τόπος με υπέροχους ανθρώπους, οι οποίοι προσφέρουν πολύ σημαντικό μερίδιο του ΑΕΠ της χώρας. Κατά συνέπεια, είναι αναμενόμενο πως διεκδικούν και την αντίστοιχη ανταπόδοση από τη μεριά της πολιτείας. Από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οφείλουμε να συντελέσουμε όσο μπορούμε στην περαιτέρω ανάπτυξή της με γνώμονα την βελτίωση της καθημερινότητας των τοπικών κοινωνιών. Είναι ο στόχος για τον οποίο δουλεύουμε τόσο με τον Υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα, όσο και με την συνάδελφο Υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Αυτή τη στιγμή, ο προϋπολογισμός των έργων που ωριμάζουν ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ολοκλήρωσης από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ξεπερνά τα 3,5 δισ. ευρώ.
Ένα πολύ μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού αυτού καταλαμβάνει κατ’ αρχάς ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης που θα ενισχύσει την ασφάλεια και την ταχύτητα των μετακινήσεων. Η Κρήτη περιμένει τον ΒΟΑΚ πάρα πολλά χρόνια. Γίνεται πλέον πραγματικότητα! Ήδη έχουν εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι την Χερσόνησο. Ταυτόχρονα, τρέχουμε και το ζήτημα της συμβασιοποίησης της παραχώρησης για το τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο», για το οποίο ακολουθούμε με θρησκευτική ευλάβεια έναν αναλυτικό οδικό χάρτη που θα επιτρέψει να δούμε πολύ σύντομα και εκεί, τα πρώτα εργοτάξια.
Στις συναντήσεις με τον Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη, αλλά και με τους Δημάρχους Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό και Μαλεβιζίου, Μενέλαο Μποκέα, είχα την εμπειρία μιας πραγματικά πολύ παραγωγικής συζήτησης σχετικά με τα προβλήματα που θέτουν, αναφορικά με την διέλευση του ΒΟΑΚ μέσω του Ηρακλείου. Όπως έχω ήδη σχολιάσει, στις απόψεις που εξετέθησαν βρίσκω μία λογική βάση. Θα συνεχίσουμε να είμαστε σε πολύ στενή επικοινωνία για να βρούμε λύσεις και να επιτύχουμε συμφωνία. Ξεκινάμε από κοινού μία προσέγγιση των ενστάσεων σε τεχνική βάση. Είμαι πολύ αισιόδοξος πως θα καταλήξουμε σύντομα σε αποτέλεσμα. Όπως ξεκαθάρισα, όμως, φαραωνικές προσεγγίσεις οδηγούν μετά βεβαιότητας σε αποτυχία. Σχημάτισα την εντύπωση, όμως, ότι με τους συνομιλητές μου μοιραζόμαστε όχι μόνο την αφοσίωση στην ανάγκη να προχωρήσουν αμέσως τα μεγάλα έργα της Κρήτης, αλλά και τον ρεαλισμό που απαιτείται. Βρήκα ανθρώπους διεκδικητικούς, πλην όμως καλοπροαίρετους, χωρίς παρωπίδες.
Σε ό,τι αφορά στο νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, τα πράγματα βαδίζουν πολύ γρήγορα. Αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με την Υπουργό Λίνα Μενδώνη σχετικά με τα ευρήματα που βρέθηκαν στο πεδίο και γι’ αυτό επισκεφθήκαμε από κοινού την ανασκαφή. Την ευχαριστώ για την ταχύτητα με την οποία κινητοποιήθηκε, τόσο ή ίδια, όσο και οι συνεργάτες της. Μέσα στο αμέσως προσεχές διάστημα, συμφωνήσαμε πως θα υποβάλουμε στο Υπουργείο Πολιτισμού την αναθεωρημένη μελέτη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας – της οποίας τον Διοικητή, Γιώργο Σαουνάτσο ευχαριστώ για την εποικοδομητική συνδρομή του – σχετικά με την οριστικοποίηση της θέσης του ραντάρ. Τα αρχαία ευρήματα θα μείνουν ακέραια στην θέση τους, ενώ μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα ανακοινώσουμε και τις αποφάσεις για τον Πετριανό Λάκκο, σε σχέση με την πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Και τα δύο έργα θα έχουν καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη της Κρήτης. Το αμέσως επόμενο έργο το οποίο θα δούμε να ξεκινά, είναι το αρδευτικό έργο των Μπραμιανών, το οποίο θα ποτίσει την περιοχή της Ιεράπετρας, που όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι για την αγροτική παραγωγή της χώρας. Σύντομα, μετά τις εκλογές, μόλις ανοίξει η Βουλή και πάντως εντός του θέρους, θα καταθέσουμε στη Βουλή την Σύμβαση για την έναρξη του έργου.
Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη σχεδιάζει, ωριμάζει και υλοποιεί τα εμβληματικά έργα της Κρήτης με ακλόνητη προσήλωση στον στόχο, κυρίως όμως, με εξάντληση όλων των δυνατοτήτων για την επίτευξη της συναίνεσης των τοπικών κοινωνιών. Το χρωστάμε στην Κρήτη μας».
*Να θυμίσουμε τις προσβλητικές δηλώσεις Ταχιάου, ότι Λεφτόδεντρα για την Ήπειρο και την Πρέβεζα δεν υπάρχουν…και ακόμη περισσότερο την απάντηση Σταικούρα πως για την παραλιακή εθνική οδό Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας ούτε υπάρχει κάποια σύμβαση αλλά πολύ χειρότερα ούτε προγραμματίζονται κάποια έργα…
Τόσο η παραπάνω δήλωση Ταχιάου όσο και το πως συμπεριφέρονται στο λαό της Ηπείρου και της Πρέβεζας το αφήνουμε στη κρίση των αναγνωστών μας…
Τελευταία ενημέρωση 7 Ιουνίου 2024 20:33:49 από News Room