Τροφές για καλύτερο ύπνο – Του Ευάγγελου Κίτσου

Καλό είναι να μην επιλέγουμε «βαριά» φαγητά το βράδυ

News RoomNews RoomNews Room15 Φεβρουαρίου 20200
Καλό είναι να μην επιλέγουμε «βαριά» φαγητά το βράδυ

Οι περισσότεροι έχουμε βιώσει κάποιες βραδιές στη ζωή μας να στριφογυρίζουμε στο κρεβάτι και να μη μπορούμε να κλείσουμε μάτι. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε διαταραχές του ύπνου, όπως το στρες, οι ατμοσφαιρικές συνθήκες αλλά και η διατροφή, επίσης μπορεί να υπάρχουν και  άλλα χρόνια αίτια.

Ορισμένες τροφές που μας βοηθούν να βελτιώσουμε την ποιότητα αλλά και τη διάρκεια του ύπνου μας είναι οι ακόλουθες:

  • Αμυλούχα τρόφιμα και τρόφιμα ολικής άλεσης: Ρύζι, ψωμί, δημητριακά και  ζυμαρικά. Οι υδατάνθρακες βοηθούν να παράγουμε τη σεροτονίνη, μία ορμόνη με ηρεμιστική δράση που είναι πρόδρομος της μελατονίνης, ορμόνης που παράγεται στο σκοτάδι και είναι υπεύθυνη για τον ύπνο. Τα δημητριακά επιπλέον, είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που βοηθούν στην παραγωγή σεροτονίνης.
  • Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα: Το γάλα και το γιαούρτι είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ το οποίο βοηθά επίσης την παραγωγή σεροτονίνης. Το βράδυ πριν τον ύπνο καλό θα ήταν να καταναλώσουμε ένα φλιτζάνι χλιαρό γάλα με λίγο μέλι, γιατί θα μας βοηθήσει να χαλαρώσουμε και να κοιμηθούμε πιο εύκολα.
  • Μέλι: Λίγο μέλι σε ένα φλιτζάνι ζεστό γάλα ή σε ένα φλιτζάνι τσάι ή χαμομήλι λίγο πριν τον ύπνο μας βοηθά να προετοιμάσουμε τον οργανισμό μας και να τον θέσουμε σε λειτουργία ύπνου.
  • Μπανάνα: Φρούτο πλούσιο σε κάλιο, μαγνήσιο και τρυπτοφάνη. Αποτελεί μια καλή λύση πριν τον ύπνο καθώς θα μας βοηθήσει να κοιμηθούμε βαθιά και ήρεμα.
  • Ξηροί Καρποί: Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο και βοηθούν στο να χαλαρώσει το μυϊκό και νευρικό μας σύστημα. Μία μικρή χούφτα ωμοί, ανάλατοι και μουλιασμένοι ξηροί καρποί πριν τον ύπνο είναι αρκετοί για να κοιμηθούμε ήρεμα και καλά.

Ανεξάρτητα με το αν αντιμετωπίζουμε διαταραχές στον ύπνο μας, καλό είναι να μην επιλέγουμε «βαριά» φαγητά το βράδυ και το τελευταίο μας γεύμα να είναι 3 ώρες πριν κοιμηθούμε. Με αυτόν τον τρόπο θα χωνέψουμε την τροφή μας και θα αποφύγουμε κακοτοπιές όπως οι καούρες και η δυσπεψία, που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την ποιότητα του ύπνου μας.

 

Κίτσος Ευάγγελος / Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Λεωφόρος Ιωαννίνων 165 (κόμβος)  – Πρέβεζα

 


Το PREVEZANEWS.GR ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα.

Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθρογράφο - σχολιαστή.

Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.

Το PREVEZANEWS.GR, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Αναζητήστε με βάση λέξεις-κλειδιά:

Βαθμολογήστε το άρθρο:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με εμάς

Το Prevezanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός διαδικτυακός τόπος. Μέσα από τα άρθρα του μαθαίνετε άμεσα, έγκυρα και αντικειμενικά τις τοπικές και περιφερειακές ειδήσεις και νέα που αφορούν την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή. Και δεν μένουμε μόνο εκεί. Επισκεφθείτε τις ενότητες μας για την καθημερινή σας ευχάριστη περιήγηση στο διαδίκτυο.

Μείνετε συντονισμένοι!!!

Η Ομάδα Σύνταξης





Newsletter

[recaptcha size:compact theme:dark]

Επικοινωνήστε μαζί μας

“Nefelia“ Media Group