Τα mRNA των εμβολίων Covid-19 δεν μεταφέρονται από τις εμβολιασμένες μητέρες στα μωρά που θηλάζουν

Αμερικανική έρευνα
ΕΜΒΟΛΙΟ-ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ
Φωτό: PIXABAY
News RoomNews Room8 Ιουλίου, 2021 12:180

Αμερικανική έρευνα

Οι γυναίκες που θηλάζουν το μωρό τους και έχουν κάνει εμβόλιο mRNA (Pfizer/BioNTech ή Moderna) κατά της Covid-19 δεν μεταφέρουν τα δραστικά συστατικά του σε εκείνο μέσω του γάλακτος, σύμφωνα με μία νέα μικρή αμερικανική επιστημονική μελέτη, τα ευρήματα της οποίας πρέπει να επιβεβαιωθούν από μεγαλύτερη έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Στεφανί Γκάου του Τμήματος Μαιευτικής και Γυναικολογίας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό παιδιατρικής «JAMA Pediatrics», μελέτησαν 13 δείγματα γάλακτος από επτά θηλάζουσες μητέρες, με μέση ηλικία 38 ετών, που είχαν εμβολιαστεί πλήρως κατά του κορονοϊού πρόσφατα. Τα παιδιά που θήλαζαν είχαν ηλικίες ενός μηνός έως τριών ετών.

Σε κανένα δείγμα δεν βρέθηκε ίχνος του mRNA (του μορίου του αγγελιαφόρου RNA), του βασικού ενεργού συστατικού αυτών των εμβολίων, μέσα στις επόμενες τέσσερις έως 48 ώρες μετά τον εμβολιασμό. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η μελέτη «παρέχει σημαντικές πρώιμες ενδείξεις που ενισχύουν τις τρέχουσες συστάσεις, καθώς το mRNA που σχετίζεται με το εμβόλιο δεν μεταφέρεται στο βρέφος».

Αυτό πρέπει να λειτουργήσει καθησυχαστικά για τις έγκυες, οι οποίες δεν είχαν περιληφθεί στις αρχικές κλινικές δοκιμές των εμβολίων, καθώς το μητρικό γάλα είναι ασφαλές μετά από εμβολιασμό, εφόσον τα συστατικά των εμβολίων δεν καταλήγουν σε αυτό.

Αλλά, σύμφωνα με τους ειδικούς, ακόμη κι αν κάποιο συστατικό του εμβολίου εισχωρούσε στο μητρικό γάλα και μέσω αυτού στο βρέφος, για να θεωρηθεί δυνητικά επικίνδυνο θα έπρεπε να μη διαλυθεί στο στομάχι του και να απορροφηθεί από τον οργανισμό του. Οι ερευνητές ανέφεραν ότι ακόμη κι αν απειροελάχιστα και μη ανιχνεύσιμα ίχνη του mRNA του εμβολίου κατάφερναν να «τρυπώσουν» στο μητρικό γάλα, αυτό το γενετικό υλικό θα υφίστατο διάσπαση από το γαστρεντερικό σύστημα του μωρού.

Όμως, ακόμη κι αν αυτό δεν συνέβαινε, θα έπρεπε να αποδειχθεί πως το υλικό του εμβολίου είναι όντως επιβλαβές, κάτι που δεν έχει διαπιστωθεί, συνεπώς δεν ανακύπτουν ζητήματα ασφάλειας για τα βρέφη των εμβολιασμένων και θηλαζουσών μητέρων.

Οι ερευνητές τόνισαν, επίσης, ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, το Αμερικανικό Κολλέγιο Μαιευτικής και Γυναικολογίας, η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής και άλλοι επιστημονικοί φορείς υποστηρίζουν την ασφάλεια του εμβολιασμού της μητέρας που θηλάζει, κάτι που βασίζεται και στην εμπειρία με προηγούμενα εμβόλια.

Τελευταία ενημέρωση 8 Ιουλίου 2021 12:18:38 από News Room