Εισπνεόμενα νανοσωματίδια αποδείχθηκαν αποτελεσματικά κατά της Covid-19

ΚΟΡΟΝΑΙΟΣ-ΚΟΡΟΝΑ-3
Φωτό: PIXABAY
News RoomNews Room28 Μαΐου, 2021 21:270

Τι έδειξαν τα πειράματά σε τρωκτικά

Αμερικανοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι εισπνεόμενα νανοσωματίδια, τα οποία στοχεύουν στην πρωτεΐνη-ακίδα του κορονοϊού, μπορούν να προλάβουν αλλά και να θεραπεύσουν τη σοβαρή νόσο Covid-19, όπως έδειξαν τα πειράματά τους σε τρωκτικά (χάμστερ).

Είναι η πρώτη φορά που τέτοια νανοσωματίδια -τα οποία είναι παρόμοια με τα μονοκλωνικά αντισώματα αλλά τέσσερις φορές μικρότερα σε μέγεθος, πιο σταθερά και πολύ φθηνότερα στην παραγωγή τους- δοκιμάστηκαν σε εισπνεόμενη μορφή εναντίον της λοίμωξης από τον κορονοϊό και άφησαν πολλές υποσχέσεις στο προκλινικό στάδιο.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό επιστημονικό περιοδικό «Science Advances», έδειξαν ότι πολύ χαμηλές δόσεις ενός τέτοιου αερολύματος νανοσωματιδίων (Pittsburgh Nanobody-21 ή PiN-21) ήταν αρκετές για να προστατεύσουν τα τρωκτικά από βαριά λοίμωξη Covid-19, μειώνοντας παράλληλα δραστικά το ιικό φορτίο του κορονοϊού στη ρινική κοιλότητα, τον λαιμό και τους πνεύμονες των ζώων, σε σχέση με μία θεραπεία με εικονικό φάρμακο (πλασίμπο). Ουσιαστικά, μέσα σε δέκα ημέρες ο ιός είχε εξαφανιστεί.

«Χρησιμοποιώντας μία εισπνεόμενη θεραπεία, η οποία μπορεί να χορηγηθεί απευθείας στην περιοχή της λοίμωξης, στην αναπνευστική οδό και τους πνεύμονες, μπορούμε να κάνουμε τις θεραπείες πιο αποτελεσματικές. Η θεραπεία PiN-21 μπορεί να είναι άκρως προστατευτική έναντι της σοβαρής Covid-19 και δυνητικά να αποτρέψει τη μετάδοση του κορονοϊού από άνθρωπο σε άνθρωπο», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής, αναπληρωτής καθηγητής Κυτταρικής Βιολογίας Γι Σι.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν περισσότερα από 8.000 νανοσωματίδια ως πιθανά όπλα κατά του κορονοϊού και κατέληξαν στο PiN-21, το οποίο τροποποίησαν μέσω βιοτεχνολογίας και κατέστησαν το πιο ισχυρό αντι-ιικό νανοσωματίδιο που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα. Επίσης, επεσήμαναν ότι τα νανοσωματίδια και τα εμβόλια είναι συμπληρωματικά και δεν ανταγωνίζονται μεταξύ τους. Τα εμβόλια παραμένουν το καλύτερο εργαλείο για να σταματήσουν τον κορονοϊό να εξαπλώνεται μεταξύ των ανθρώπων και να μην τους αρρωσταίνει, αλλά τα νανοσωματίδια θα είναι πολύ χρήσιμα για τη θεραπεία ανθρώπων που ήδη είναι άρρωστοι, καθώς και όσων δεν μπορούν να εμβολιαστούν για ιατρικούς λόγους.

Η έρευνα πάνω στα νανοσωματίδια υποστηρίχθηκε χρηματοδοτικά από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ και οι ερευνητές ήδη έχουν κάνει αίτηση για τη σχετική πατέντα. Η υπό ανάπτυξη θεραπεία προορίζεται, κυρίως, για ασθενείς στο αρχικό στάδιο της λοίμωξης Covid-19. Οι ερευνητές διευκρίνισαν ότι περαιτέρω προκλινικές μελέτες απαιτούνται, μεταξύ άλλων δοκιμές ασφαλείας σε μαϊμούδες ή πιθήκους, πριν αρχίσουν οι κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους.

Τελευταία ενημέρωση 28 Μαΐου 2021 21:27:20 από News Room