Μελέτη: Η βρετανική παραλλαγή του SARS-CoV-2 είναι 30% έως 100% περισσότερο θανατηφόρα

News RoomNews RoomNews Room10 Μαρτίου 20210

Η υψηλής μεταδοτικότητας παραλλαγή του SARS-CoV-2, που έχει εξαπλωθεί στον κόσμο μετά τον αρχικό εντοπισμό της στην Βρετανία στο τέλος του 2020, είναι 30% έως 100% περισσότερο θανατηφόρα σε σχέση με τα προηγούμενα γνωστά στελέχη, ανακοίνωσαν σήμερα ερευνητές.

Σε μελέτη που συγκρίνει τα ποσοστά θνητότητας στην Βρετανία μεταξύ ατόμων που προβλήθηκαν από την παραλλαγή του κορονοϊού που ονομάζεται B.1.1.7 και ατόμων που προσβλήθηκαν από άλλα στελέχη, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι το νέο στέλεχος χαρακτηρίζεται από σημαντικά μεγαλύτερη θνητότητα.

Η παραλλαγή B.1.1.7 εντοπίσθηκε στην Βρετανία τον Σεπτέμβριο 2020 και έκτοτε έχει εξαπλωθεί σε περισσότερες από 100 χώρες.

Παρουσιάζει 23 μεταλλάξεις του γενετικού κώδικα του ιού – σχετικά μεγάλος αριθμός μεταλλάξεων – και ορισμένες από αυτές παρουσίασαν πολύ μεγαλύτερη μεταδοτικότητα. Βρετανοί επιστήμονες θεωρούν ότι είναι 40% έως 70% περισσότερο μεταδοτική από τις υπόλοιπες κυρίαρχες μέχρι σήμερα παραλλαγές του κορονοϊού..

Στην βρετανική μελέτη που δημοσιεύεται σήμερα στην British Medical Journal , η προσβολή από την νέα παραλλαγή οδήγησε σε 227 θανάτους σε δείγμα 54.906 ασθενών της Covid-19, σε σύγκριση με τους 141 θανάτους σε ίδιο δείγμα ασθενών που είχαν προσβληθεί από άλλα στελέχη.

«Σε συνδυασμό με την ικανότητά της να μεταδίδεται με ταχύτητα, αυτό καθιστά την B.1.1.7 απειλή που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ΄όψιν», δήλωσε ο Ρόμπερτ Τσάλεν, ερευνητής του Exeter University που συμμετείχε στην έρευνα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Reuters