Περισσότεροι από 30 τεχνολογικοί πολιτισμοί εξωγήινων μπορεί να υπάρχουν στον γαλαξία μας

Νέες εκτιμήσεις Βρετανών και άλλων επιστημόνων
ΓΑΛΑΞΙΑΣ
News RoomNews Room15 Ιουνίου, 2020 13:380

Νέες εκτιμήσεις Βρετανών και άλλων επιστημόνων

Ο γαλαξίας μας πιθανώς διαθέτει περισσότερους από 30 ενεργούς νοήμονες εξωγήινους πολιτισμούς που μπορεί να αναζητούν επικοινωνία με άλλους, σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις Βρετανών και άλλων επιστημόνων.

Ένα από τα σημαντικότερα ερωτήματα – αν όχι το σημαντικότερο- στην ιστορία της ανθρώπινης σκέψης είναι αν υπάρχουν άλλα νοήμονα όντα στο σύμπαν. Κατά καιρούς γίνονται εκτιμήσεις για τον πιθανό αριθμό των εξωγήινων πολιτισμών, που κυμαίνονται σε όλο το φάσμα, από τις πιο απαισιόδοξες («είμαστε μόνοι μας») μέχρι τις πιο αισιόδοξες («υπάρχουν πάρα πολλοί εξωγήινοι πολιτισμοί, αλλά δεν έχουμε ακόμη κάνει επαφή μαζί τους»).

Η νέα μελέτη, με επικεφαλής τον καθηγητή αστροφυσικής του βρετανικού Πανεπιστημίου του Νότιγχαμ Κρίστοφερ Κονσελάις, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό αστροφυσικής «The Astrophysical Journal», βασίζεται στην υπόθεση ότι η νοήμων ζωή σε άλλους πλανήτες αναπτύσσεται με τρόπο παρόμοιο με αυτόν στη Γη.

«Πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον μερικές δεκάδες ενεργοί πολιτισμοί στο γαλαξία μας με βάση την υπόθεση ότι χρειάζονται περίπου πέντε δισεκατομμύρια χρόνια για να εμφανιστεί η νοήμων ζωή σε άλλους πλανήτες, όπως συνέβη στη Γη. Η ιδέα είναι να εστιάσουμε στην εξέλιξη, αλλά σε κοσμική κλίμακα. Ονομάζουμε αυτό τον υπολογισμό Κοπερνίκειο Αστροβιολογικό Όριο», δήλωσε ο Κονσελάις.

Στη Γη ο ανθρώπινος πολιτισμός με δυνατότητα επικοινωνίας με το σύμπαν σχηματίστηκε μετά από περίπου 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια. Οι ερευνητές θεωρούν ότι αν στους πάρα πολλούς άλλους πλανήτες του γαλαξία μας χρειάζονται περίπου πέντε δισεκατομμύρια χρόνια ανάπτυξης νοήμονος ζωής και αν οι άλλοι τεχνολογικοί-επικοινωνιακοί πολιτισμοί διαρκούν τουλάχιστον όσο ο δικός μας, τότε σήμερα υπάρχουν περίπου 36 ενεργοί εξωγήινοι πολιτισμοί.

Όμως η μέση απόσταση ανάμεσα σε αυτούς τους πολιτισμούς μπορεί να είναι γύρω στα 17.000 έτη φωτός, πράγμα που καθιστά πολύ δύσκολη την ανίχνευση και την επικοινωνία, τουλάχιστον με την τωρινή γήινη τεχνολογία. Η μόνη πιθανότητα να είμαστε σήμερα ο μοναδικός πολιτισμός στο γαλαξία μας, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι η διάρκεια επιβίωσης των άλλων τεχνολογικών πολιτισμών να είναι πολύ μικρή.

«Αν βρούμε ότι η νοήμων ζωή είναι κοινή, τότε αυτό σημαίνει πως ο πολιτισμός μας θα μπορούσε να υπάρξει για πολύ περισσότερο από λίγες εκατοντάδες χρόνια. Αν όμως βρούμε ότι δεν υπάρχουν καθόλου ενεργοί πολιτισμοί στο γαλαξία μας, τότε αυτό είναι κακό σημάδι για τη δική μας ύπαρξη σε βάθος χρόνου. Αναζητώντας την εξωγήινη νοήμονα ζωή, ακόμη κι αν δεν βρούμε τίποτε, στην ουσία ανακαλύπτουμε το δικό μας μέλλον και τη μοίρα τους», ανέφερε ο Βρετανός αστροφυσικός.

Τελευταία ενημέρωση 15 Ιουνίου 2020 13:38:06 από News Room