Οι πιο επικίνδυνες συνήθειες κατά τη διάρκεια της οδήγησης

Η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αποτελεί κύριο μέλημα του κάθε οδηγού
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ-ΟΔΗΓΟΣ
Φωτό: FREEPIK
News Room20 Σεπτεμβρίου, 2022 11:480
Η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αποτελεί κύριο μέλημα του κάθε οδηγού

Αν και τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μια από τις βασικές αιτίες θανάτου, εντούτοις τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά βήματα προόδου. Σε αυτό συνετέλεσαν, κυρίως, τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, η βελτίωση της υποδομής των δρόμων και η άνοδος του επιπέδου της οδηγικής παιδείας.

Η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αποτελεί κύριο μέλημα του κάθε οδηγού. Όμως πολλές φορές κατά τη διάρκεια της οδήγησης, αυτός υιοθετεί επικίνδυνες συνήθειες που εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους.

Κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ο οδηγός δεν πρέπει να φοράει ακουστικά ή να ακούει δυνατά την μουσική, καθώς κάτι τέτοιο τον απομονώνει και δεν του επιτρέπει να έχει καλή αντίληψη του χώρου.

Είναι γνωστό ότι αλκοόλ και οδήγηση είναι έννοιες ασύμβατες. Σε καμία περίπτωση ο οδηγός δεν οδηγεί αν έχει πιεί. Ακόμη και μια μικρή ποσότητα αλκοόλ μειώνει τον χρόνο αντίδρασης.

Το ίδιο απαγορευτικό είναι και η χρήση ναρκωτικών ουσιών ή φαρμάκων που φέρνουν υπνηλία κατά την οδήγηση. Υπάρχουν πολλές έρευνες που δείχνουν τις αρνητικές συνέπειες που έχουν τα ναρκωτικά στον οδηγό, ως προς τον τρόπο σκέψης και την αντίληψή του.

Καταστροφικές συνέπειες μπορεί να έχει η οδήγηση υπό την επήρεια κόπωσης και υπνηλίας. Αυτός είναι και ένας βασικός παράγοντας τον οποίο οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προβλέψει με την παρακίνηση του οδηγού για καφέ ή ξεκούραση, ενώ όταν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα ακινητοποιείται το αυτοκίνητο.

Η ζώνη ασφαλείας και το κράνος είναι γνωστό ότι έχουν σώζουν ζωές. Ο οδηγός δεν θα πρέπει να κάνει ούτε ένα μέτρο χωρίς ζώνη ή κράνος, καθώς πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι μπορεί να υπάρξουν άσχημες συνέπειες ακόμη και με πολύ λίγα χιλιόμετρα.

Τα συστήματα ADAS και γενικότερα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας είναι αυτά που μειώνουν τις πιθανότητες τροχαίου ατυχήματος. Πολλά από αυτά είναι στάνταρ και πολύ σύντομα θα βρίσκονται στην πλειονότητα των αυτοκινήτων. Η διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης είναι δύο συστήματα που έχουν σώσει πολλές φορές το οδηγό από άσχημες συνέπειες. Η κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες παρκαρίσματος βοηθούν την οδήγηση και δίνουν λύσεις κυρίως μέσα στην πόλη.

Η οθόνη αφής είναι κάτι που βρίσκεται σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Όμως πολλές φορές αποσπά την προσοχή του οδηγού. Μπορεί από τη μία να δίνει χρήσιμες πληροφορίες, όμως για την λειτουργία της απαιτούνται αρκετά δευτερόλεπτα που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού.

Το μεγαλύτερο κακό των τελευταίων ετών είναι το κινητό τηλέφωνο. Η ενασχόληση μαζί του κατά τη διάρκεια της οδήγησης έχει αρνητικά αποτελέσματα. Πλέον οι οδηγοί δεν μιλούν απλά στο κινητό, αλλά έχουν περάσει στην φάση αποστολής μηνυμάτων και παρακολούθησης video.

Η μικρή απόσταση από τον προπορευόμενο εγκυμονεί κινδύνους. Ένα απότομο φρενάρισμα δεν αφήνει στον οδηγό που ακολουθεί πολλά μέτρα και δευτερόλεπτα αντίδρασης, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες ατυχήματος.

Η παρουσία ζώων στην καμπίνα των επιβατών μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα, αφού μπορεί αποσπαστεί η προσοχή του οδηγού. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα, σχεδόν το 25% των οδηγών έχει ασχοληθεί με το ζώο κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η απώλεια ελεύθερου χρόνου αναγκάζει πολλούς οδηγούς να τρώνε κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Καλό είναι ο οδηγός να σταθμεύσει πρώτα το αυτοκίνητό του σε ασφαλές μέρος και κατόπιν να πάρει το κολατσιό του.

Τα κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα, εκτός από αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και της μεγαλύτερης ρύπανση του περιβάλλοντος, θέτουν σε κίνδυνο όλων όσων βρίσκονται στο όχημα, Φθαρμένα ελαστικά, όχι αποτελεσματικά φρένα, κακές αναρτήσεις και αρρύθμιστος κινητήρας αυξάνουν τις πιθανότητες ατυχήματος.

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες φθάνουν στα όρια τον οδηγό και καλό είναι εάν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος να μην οδηγεί κατά τη διάρκεια των ακραίων φαινομένων.

Η υψηλή ταχύτητα αποτελεί την σημαντικότερη παράβαση και είναι η κατεξοχήν αιτία πρόκλησης ατυχημάτων. Πρέπει να υπάρξει πιστή τήρηση των ορίων ταχύτητας και του ΚΟΚ.

Η επιθετική οδήγηση αυξάνει τις πιθανότητες ατυχήματος, μειώνει τον χρόνο αντίδρασης και γεμίζει με νεύρα τον οδηγό.

Τέλος, η σωστή θέση των επιβατών μέσα στην καμπίνα προστατεύει αποτελεσματικά, καθώς όλες οι δοκιμές των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν γίνει με την ορθή θέση καθίσματος.

 

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Τελευταία ενημέρωση 20 Σεπτεμβρίου 2022 12:04:28 από News Room

Ακολουθήστε το PREVEZANEWS στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Κάντε LIKE στη σελίδα μας στο FACEBOOK, PrevezaNewsgr


Το PREVEZANEWS.GR ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα.

Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθρογράφο - σχολιαστή.

Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.

Το PREVEZANEWS.GR, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με εμάς

Το Prevezanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός διαδικτυακός τόπος. Μέσα από τα άρθρα του μαθαίνετε άμεσα, έγκυρα και αντικειμενικά τις τοπικές και περιφερειακές ειδήσεις και νέα που αφορούν την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή. Και δεν μένουμε μόνο εκεί. Επισκεφθείτε τις ενότητες μας για την καθημερινή σας ευχάριστη περιήγηση στο διαδίκτυο.

Μείνετε συντονισμένοι!!!

Η Ομάδα Σύνταξης





Newsletter

    [recaptcha size:compact theme:dark]


    Επικοινωνήστε μαζί μας