Βιολογικά και τοπικά προϊόντα ή Εγγύηση Ποιότητας ΕΕ;

Νέα έρευνα δείχνει πως οι ευρωπαίοι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα με κίνητρο τη βιωσιμότητα υπέρ της ετικέτας ποιότητας από την ΕΕ
News RoomNews RoomNews Room27 Μαρτίου 20210
Νέα έρευνα δείχνει πως οι ευρωπαίοι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα με κίνητρο τη βιωσιμότητα υπέρ της ετικέτας ποιότητας από την ΕΕ

Η βιωσιμότητα ή αειφορία είναι ένας όρος που εμφανίζεται ολοένα και πιο συχνά μπροστά μας κυρίως όταν συζητάμε για το ανθρώπινο αποτύπωμα στον πλανήτη μας, την οικολογική κρίση και την περιβαλλοντική υποβάθμιση. Τι είναι όμως;

Πρόκειται για ένα πρότυπο παραγωγής αγαθών το οποίο στοχεύει στο καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα για τον άνθρωπο και για το φυσικό περιβάλλον, τώρα αλλά και στο μέλλον. Για να επιτευχθεί πρέπει να υπάρχει ισορροπία μεταξύ παραγωγής αγαθών και πρώτης ύλης που δαπανήθηκε για να επιτευχθεί η παραγωγή. Επομένως στόχος ενός βιώσιμου προϊόντος είναι να παραχθεί με την μικρότερη δαπάνη πρώτης ύλης και παράλληλα να εκμεταλλευτεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να κάνει χρήση ανακυκλώσιμων υλικών.

Σε έρευνα μελετήθηκε και αξιολογήθηκε πρόσφατα η πρόθεση των καταναλωτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αγοράσουν προϊόντα που υπό το φως βιώσιμων κινήτρων δεν επιβαρύνουν μέσα από τον τρόπο παραγωγής και διάθεσή τους στην αγορά το περιβάλλον και τον πλανήτη μας. Οι μελετητές στην έρευνά τους συγκρίνουν την πρόθεση των καταναλωτών να αγοράσουν σήματα ποιότητας ΕΕ και προϊόντα βιολογικών τροφίμων. Για το σκοπό αυτό ερευνήθηκαν συνολικά 155 αγοραστές βιολογικών προϊόντων και 215 αγοραστές ετικετών ποιότητας ΕΕ.

Τοπικά και Βιολογικά

Σύμφωνα με τα ευρήματα των μελετητών οι καταναλωτές δίνουν όλο και μεγαλύτερη προσοχή στις επιλογές των τροφίμων τους υπό το φως της αειφορίας. Τα ντόπια και τοπικά παραγόμενα τρόφιμα, καθώς και τα βιολογικά προϊόντα, βιώνουν μια αυξανόμενη επιτυχία μεταξύ των καταναλωτών. Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί θεωρούνται πραγματικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, ικανά να συμβάλλουν σε βιώσιμες μεθόδους παραγωγής και κατανάλωσης. Με τον τρόπο αυτό οι καταναλωτές κατευθύνονται προς την τοπική αγορά και τα τοπικά προϊόντα προσπαθώντας να ενισχύσουν την τοπική οικονομία και να προστατεύσουν παράλληλα το περιβάλλον.

Εκτός όμως από τις τοπικές αγορές και τα μικρά καταστήματα που διαθέτουν τέτοια προϊόντα παρατηρούμε ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως το Lidl, το Γαλαξία ή το My Market, όπου η ελληνική ταυτότητα και προέλευση των προϊόντων προβάλλονται και διαφημίζονται για να προσελκύσουν τον καταναλωτή (βρίσκουμε για παράδειγμα στις Προσφορές Γαλαξίας μια μεγάλη γκάμα ελληνικών προϊόντων όπως τα προϊόντα “Όλυμπος” ή τα τυροκομικά “Κολιός”).

Η ποιότητα διαδραματίζει παρόμοιο ρόλο για τις ετικέτες ποιότητας της ΕΕ και τα βιολογικά τρόφιμα

Σύμφωνα με την έρευνα τόσο τα προϊόντα με σφραγίδα ποιότητας από την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και τα βιολογικά προϊόντα αποτελούν δημοφιλείς επιλογές ανάμεσα στους Ευρωπαίους καταναλωτές. Το ίδιο συμβαίνει και όσον αφορά τον έλεγχο της ετικέτας με τα συστατικά για το πόσο υγιεινό είναι ένα προϊόν.

Τα βιολογικά τρόφιμα απαιτούν ανακυκλώσιμη συσκευασία και χαμηλότερο κόστος για να είναι ελκυστικά από τους καταναλωτές

Τα αποτελέσματα ωστόσο αποκάλυψαν διαφορετικά κίνητρα των δύο επιλογών αγοράς προϊόντων σε σχέση με τη βιωσιμότητα αλλά και το κόστος. Από τη μία πλευρά, οι αγοραστές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν μια premium τιμή για βιώσιμα τρόφιμα με ετικέτα ποιότητας της ΕΕ αλλά όχι για βιολογικά προϊόντα. Από την άλλη πλευρά, η ανακυκλώσιμη συσκευασία είναι υποχρεωτική για τη διαμόρφωση της πρόθεσης αγοράς βιολογικών τροφίμων ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα προϊόντα με σφραγίδα ΕΕ. Το πολύ ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι μελετώντας την πρόθεση των καταναλωτών να αγοράσουν προϊόντα με ανακυκλώσιμες συσκευασίες πληρώνοντας μια προνομιακή τιμή, αυτό έδειχνε να τους απασχολεί μόνο στην περίπτωση των βιολογικών προϊόντων και όχι σε αυτή των προϊόντων με σφραγίδα ποιότητας της ΕΕ. Η βιωσιμότητα της συσκευασίας δηλαδή, επηρεάζει την επιλογή τους κυρίως όσον αφορά τα βιολογικά προϊόντα.

Ο τρόπος που ζούμε αλλάζει και μαζί του διαμορφώνει και τον τρόπο που επιλέγουμε τα αγαθά που καταναλώνουμε. Ας συνεχίσουμε λοιπόν στα πρότυπα της αειφορίας για έναν πιο πράσινο πλανήτη!

 

 


Το PREVEZANEWS.GR ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους σχολιάζοντας τα άρθρα που δημοσιεύονται ή αποστέλλοντας για δημοσίευση δικά τους κείμενα - άρθρα.

Αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί και τις απόψεις αυτές, μιας και εκφράζουν αποκλειστικά κάθε φορά τον κάθε αρθρογράφο - σχολιαστή.

Σχόλια: Παρακαλούμε τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά και να μην φέρουν συνδέσμους που να οδηγούν σε άλλες ιστοσελίδες.

Το PREVEZANEWS.GR, δημοσιεύει σχόλιο μετά από έλεγχο, μόνο και μόνο για να την τήρηση των όρων χρήσης. Σχόλια, υβριστικά, που θίγουν ή προσβάλλουν διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.


Αναζητήστε με βάση λέξεις-κλειδιά:

Βαθμολογήστε το άρθρο:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Σχετικά με εμάς

Το Prevezanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός διαδικτυακός τόπος. Μέσα από τα άρθρα του μαθαίνετε άμεσα, έγκυρα και αντικειμενικά τις τοπικές και περιφερειακές ειδήσεις και νέα που αφορούν την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή. Και δεν μένουμε μόνο εκεί. Επισκεφθείτε τις ενότητες μας για την καθημερινή σας ευχάριστη περιήγηση στο διαδίκτυο.

Μείνετε συντονισμένοι!!!

Η Ομάδα Σύνταξης





Newsletter

[recaptcha size:compact theme:dark]

Επικοινωνήστε μαζί μας

“Nefelia“ Media Group